کد مطلب: ۸۴۶۱۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گزارش سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تتر منتشر شد/ افزایش ذخایر اضافی و اسناد خزانه

گزارش سه ماهه دوم 2023 تتر منتشر شد/ افزایش ذخایر اضافی و اسناد خزانه

تتر، ناشر بزرگترین استیبل‌کوین بازار رمزارز گزارش حسابداری سه ماه دوم سال 2023 خود را در روز جاری منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت تتر که ناشر بزرگترین استیبل‌کوین بازار رمزارز از لحاظ ارزش بازاری است، گزارش حسابداری سه ماهه دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، تتر در حال انباشت سود و تبدیل آن به ذخایر اضافی و اسناد خزانه است.

آمار اسناد خزانه و دخایر اضافه شرکت تتر

ساعاتی پیش، گزارش حسابداری ماه‌های آپریل، می و ژوئن شرکت استیبل‌کوین تتر که توسط حسابداری BDO حسابرسی شده است، منتشر شد. بر اساس گزارش حسابداری هولدینگ تتر، با افزایش 850 میلیون دلاری به ذخایر اضافی این شرکت، رقم این ذخایر به 3.3 میلیارد دلار رسیده است.

این اولین باری است که شرکت تتر نشان داده که به صورت غیرمستقیم، اسناد خزانه‌ای ایالات متحده آمریکا را نیز در حساب‌های شرکت نگهداری می‌کند. در مجموع، حدود 72.5 میلیارد دلار پشتوانه به‌شکل اسناد خزانه پشتوانه برای استیبل‌کوین‌های منتشر شده توسط این شرکت وجود دارند. ماه گذشته، مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت در گفتگو با رسانه رمزارزی کوین‌تلگراف و در حاشیه کنفرانس Money2020 اظهار کرده بود که مجموع اسناد خزانه‌ای که توسط تتر نگهداری می‌شود، معادل مجموع اسناد خزانه‌ای کشور مکزیک است.

تلاش برای افزایش ذخایر

پس از سقوط صرافی بزرگ FTX، شرکت‌های ترا و تری آرو کپیتال و تاثیر منفی این رویدادها بر بازار رمزارز در سال گذشته میلادی، شرکت تتر تلاش کرده است تا با تخصیص مناسب سودهای شرکت، ذخایر اضافی خود را افزایش دهد. ذخایر اضافی، به ذخایری اطلاق می‌شود که هر شرکت فراتر از میزان ذخایر قانونی تعیین شده، نگهداری می‌کند. مشخصا، مجموع ذخایر اضافی این شرکت، معادل ذخایر قانونی مجموع توکن‌های تتر در گردش نیست.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت ناشر استیبل‌کوین در این باره گفت:«برخی از بازیگران بازار رمزارز که عملیات و یا دارایی‌های بدون وثیقه‌ای دارند، باعث ایجاد نقاط ضعف دراکوسیستم رمزارزی شده‌اند. از همین جهت، شرکت تتر تصمیم گرفته است که سودهای سهامداران را در جهت افزایش ذخایر اضافی بیشتر، بکار بگیرد.

آمار مهم گزارش سه ماه دوم 2023

سود عملیاتی شرکت تتر نسبت به سه ماه اول سال جاری میلادی، حدود 30 درصد افزایش یافته است و به یک میلیارد دلار در سه ماهه دوم رسیده است. بازدهی سود این شرکت نشان دهنده بهبود وضعیت کلی بازار رمزارز و تاثیر نزدیک شدن بیت‌کوین به سطح 30 هزار بوده است.

گزارش جدید منتشر شده از این شرکت، نشان می‌دهد که 85 درصد از ذخایر تتر به شکل سرمایه‌گذاری‌های نقد و یا پول نقد نگهداری می‌شوند. بر اساس آخرین اطلاعات از این شرکت، مجموع ذخایر معادل 86.4 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین، مجموع بدهی‌های پرداخت نشده این شرکت با توجه به توکن‌های در گردش فعلی، برابر با 83.17 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.