فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۱۸۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین / افزایش فشارها بر بازار ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت بیت کوین / افزایش فشارها بر بازار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در حال حاضر شاهد کاهش نزدیک به 0.50 درصدی است و ارزش آن در 29 هزار و 400 دلار در حال تثبیت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت بیت کوین در انتظار رویداد هاوینگ در سال 2024 و تصمیم مهم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد برنامه ETF، با فشار بسیاری مواجه شده است. انتشار داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده، لایه دیگری از عدم اطمینان را به مسیر بازار اضافه می‌کند.

رویداد هاوینگ بیت کوین 2024

رویداد هاوینگ بیت کوین که برای 26 آوریل 2024 برنامه ریزی شده است، پاداش هر بلاک را به 3.125 BTC کاهش می‌دهد. البته این تاریخی است که بر اساس برآوردهای فعلی محاسبه می‌شود.

رویداد هاوینگ بر جنبه استراتژیک بیت کوین تأکید دارد که هدف آن مدیریت نرخ تورم و افزایش کمبود آن است، بنابراین ارزش بلندمدت این ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که هر رویداد هاوینگ، بیت‌کوین‌های جدید تولید شده در هر بلوک را کاهش می‌دهد، عرضه این ارز دیجیتال نیز کاهش می‌یابد. این کاهش عرضه و افزایش تقاضا از نظر تاریخی منجر به افزایش بالقوه قیمت می‌شود.

در نهایت، هاوینگ بیت کوین موقعیت متمایز آن را تقویت کرده و برخلاف ارزهای فیات سنتی که مستعد تورم هستند، کل عرضه آن را به 21 میلیون کوین (سکه) محدود می‌کند.

فشار قیمت بیت کوین در آستانه تصمیم مهم SEC

از سوی دیگر، انتظار می‌رود SEC فردا، یک روز زودتر از مهلت رسمی، در 13 آگوست، تصمیمی را در مورد ETF بیت کوین اعلام کند. این تاریخ در بازار کریپتو بسیار پیش‌بینی می‌شود، اما احتمال تاخیر آن وجود دارد. این موضوع می‌تواند قیمت بیت کوین را تحت فشار قرار دهد.

شرکت‌های مالی برجسته، از جمله BlackRock، Bitwise، Van Eck و Wisdomtree، به دنبال تاییدیه نظارتی برای ETFهای بیت کوین خود هستند.

داده‌های تورم ایالات متحده باعث عدم قطعیت می‌شود

در این میان، اداره آمار کار ایالات متحده افزایش تورم 3.2 درصدی را در ماه جولای گزارش کرد که اندکی کمتر از انتظار 3.3 درصدی بازار بود. عدم قطعیت در حرکت قیمت بیت کوین به دلیل موضع تند فدرال رزرو پس از انتشار داده‌های CPI پایین‌تر از حد انتظار بازار شکل گرفته است.

با این حال، گزارش فعلی CPI باعث صعود قیمت بیت کوین نشده است؛ اما خریداران بازار همچنان در انتظار یک کاتالیزور برای عبور از سطح مقاومت 30 هزار دلار هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در قیمت تقریبی 29 هزار و 400 دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد که در روندی خنثی قرار دارد. همانطور که در بازه زمانی چهار ساعته در نمودار قیمت دیده می‌شود، بیت کوین با مشکلاتی در مسیر عبور از مرز 29 هزار و 600 دلار مواجه است.

در جهت صعودی روند، شکست قیمت بالاتر از سطح 29 هزار و 600 دلار می‌تواند به طور بالقوه بیت کوین را به سطح 30 هزار و 200 دلار برساند.

اکنون بیت کوین به سطح 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی در 29 هزار و 200 دلار رسیده است. بسته شدن کندل‌های دوجی قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند نشان دهنده یک اصلاح بالقوه صعودی باشند.

اگر قیمت به کمتر از سطح مذکور کاهش پیدا کند، بیت کوین ممکن است تا 29 هزار و 250 دلار کاهش یابد. از سوی دیگر، غلبه بر مقاومت 30 هزار و 200 دلاری ممکن است بیت کوین را به سمت محدوده 30 هزار و 600 تا 31 هزار دلار سوق دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.