خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۴۴۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا شرکت اسپیس ایکس مقصر سقوط قیمت بیت کوین است؟

آیا شرکت اسپیس ایکس مقصر سقوط قیمت بیت کوین است؟

خبر منتشر شده در هفدهم آگوست توسط وال استریت ژورنال، با بررسی صورت مالی سال گذشته شرکت اسپیس ایکس، نکاتی را درباره میزان بیت کوین‌های این شرکت منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فناوری هوافضای اسپیس ایکس (Space X) در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی، در مجموع ۳۷۳ میلیون دلار بیت کوین را در ترازنامه خود ثبت کرده است.

اما به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر، این شرکت اقدام به فروش دارایی‌های طلای دیجیتال خود کرده است. پس از ضررهای متوالی در سال‌های 2021 و 2022 میلادی، شرکت اسپیس ایکس در سه ماهه اول سال جاری میلادی، مجددا به سود رسیده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت به‌صورت عمومی در سال 2021 اعلام کرده بود که اسپیس ایکس مقدار مشخصی از بیت کوین را نگهداری می‌کند. همچنین، تسلا که دیگر شرکت متعلق به ایلان ماسک نیز در گذشته اقدام به خرید این رمزارز کرده است. با این وجود، جدیدترین گزارش حسابداری تسلا نشان می‌دهد که این شرکت حدود 184 میلیون دلار بیت کوین خود را به‌فروش رسانده است.

آیا اسپیس ایکس مقصر سقوط بیت کوین است؟

با انتشار خبر فروش بیت کوین توسط اسپیس ایکس، این رمزارز در روز پنج‌شنبه با کاهش قیمت در بازارهای اسپات و فیوچر مواجه شد. در بیست و چهار ساعت گذشته، بیت کوین با 7.61 درصد کاهش ارزش رو‌به‌رو شده است و به قیمت حدودی 26 هزار و 297 دلار رسیده است. همین کاهش قیمت باعث شده تا میزان نقدینگی در بازار آتی ارز دیجیتال بیش از یک میلیارد دلار کاهش یابد که بالاترین میزان کاهش نقدینگی در 14 ماه اخیر در این بازار بوده است.

برخی از فعالان بازار رمزارز ادعا کردند که خبر فروش بیت کوین توسط این شرکت، دلیل سقوط قیمت بیت کوین بوده است و برخی دیگر، ورشکستگی شرکت چینی Evergrande که دومین سازنده بزرگ املاک این کشور است، را مقصر می‌دانند. با این وجود، به‌نظر نمی‌رسد که هیچ‌کدام از رویدادهای بالا، دلیل ریزش بیش از هفت درصدی این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته بوده باشد.

دلیل ریزش قیمت بیت کوین چه بوده است؟

معامله‌گران حرفه‌ای بازار رمزارز باور دارند که بر خلاف اینکه بنظر می‌رسید عاملی بنیادی دلیل این کاهش قیمت بوده، در واقع ساختار بازار و نقدینگی دلیل اصلی ریزش قیمت این رمزارز بوده است. بازار رمزارز با مشکل نقدشوندگی و رکود در ماه‌های اخیر مواجه بوده که پیش‌‌زمینه‌ای برای این سقوط را فراهم کرده است.

نتیجه دادگاه پیش‌روی گری اسکیل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در روز جمعه (27 مرداد) در رابطه با صندوق ETF و همچنین افزایش سود باز (اپن اینترست) می‌توانند برخی از عوامل این سقوط باشند. سود باز، تعداد معاملات مشتقاتی است که توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در موقعیت‌های فعال هستند. در بازار راکد، ایجاد تعداد زیادی از پوزیشن‌های آتی گاهی باعث کاهش شدید قیمتی در صورت فروش با حجم بالا توسط بازیگران بازار خواهد شد. با کاهش قیمت، معامله‌گران لانگ مجبور به فروش خواهند شد تا از لیکوئید شدن خود جلوگیری کنند. همین مسئله باعث افزایش فشار فروش خواهد شد.

بیت کوین

تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته

سقوط تا چه سطحی ادامه دارد؟

بر اساس گزارش رسانه بلاک، در صورت برد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا در جلسه امروز، قیمت بیت کوین می‌تواند به زیر سطح 26 هزار دلار نیز سقوط کند. اگر اتفاقات ناگوار دیگری مانند ریزش همزمان شاخص‌های سهام و طلا و کامودیتی‌ها رخ دهد، قیمت طلای دیجیتال می‌تواند تا سطح 20 هزار دلار نیز سقوط کند. با این وجود، سقوط تا سطح 20 هزار دلار، دور از انتظار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.