فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۶۳۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ناامیدی سرمایه‌گذاران از تأیید ETF بیت کوین و رکود بازار

ناامیدی سرمایه‌گذاران از تأیید ETF بیت کوین و رکود بازار

طولانی شدن فرآیند تایید صندوق ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، سنتیمنت سرمایه‌گذاران نهادی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال افزایش فشار فروش در بازار ارز دیجیتال و وقت‌کشی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت کوین‌شیر گزارش داده است که در هفته گذشته، سرمایه‌‌گذاران نهادی بیش از 55 میلیون دلار بیت کوین را به‌فروش رسانده‌اند.

در طی هفته گذشته، قیمت بیشتر رمزارزهای بازار با کاهش مواجه بوده است، به‌طوریکه بیت کوین بیش از 11 درصد از ارزش خود را از دست داده و به پایین‌ترین قیمت خود از ژوئن سال جاری رسیده است. کاهش قیمت‌ها باعث شد تا ارزش بازار رمزارز بیش از 800 میلیون دلار کاهش یابد.

ناامیدی سرمایه‌گذاران نهادی بیت کوین

موسسات (نهادهای سرمایه‌گذاری) از تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در رابطه با تعویق تایید صندوق‌های ETF بیت کوین، ناامید هستند. بر اساس جدیدترین گزارش کوین‌شیر، این سرمایه‌گذاران در هفت روز گذشته، بیش از 55 میلیون دلار بیت کوین را به‌فروش رسانده‌اند.

جیمز باترفیل، رئیس بخشش تحقیقات کوین‌شیر در این‌باره می‌گوید: «ناامیدی از تصمیمات کمیسیون در رابطه با ETFها، بر روی سنتیمنت سرمایه‌گذاران تاثیر گذشته است.»

وی همچنین توضیح داده ست که دلیل کاهش ناگهانی قییمت بیت کوین، افزایش هیجانات بالا در بازار بوده است. اما سپس، با مشخص شدن این مسئله که تایید صندوق‌‌های ETF بیت کوین به‌زودی رخ نخواهد داد، شوکی به بازار وارد شده است. آغاز دوران احتمالی رکود در کشور چین نیز بر کاهش قیمت طلای دیجیتال، بی‌تاثیر نبوده است.

رکود ماه آگوست در بازار ارز دیجیتال

حالت رکورد در بازار ارزهای دیجیتال به وضوح مشخص است، چراکه حجم معاملات کاهش چشمگیری داشته است. در حال حاضر، حجم معاملات روزانه معادل 2.3 میلیارد دلار است، در حالیکه در ابتدای سال جاری میلادی حدود 11 میلیارد دلار بوده است.

میزان فروش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی در کشورهای کانادا و آلمان بیش از بقیه کشورها بوده است، به‌طوریکه به‌ترتیب 35 میلیون دلار و 11 میلیون دلار بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی این کشورها در طی هفته گذشته به‌فروش رسیده است. سوئیس، تنها کشوری که حجم ورودی بیت کوین به آن مثبت و برابر 3.5 میلیون دلار بوده است.

فروش توسط این سرمایه‌گذاران تنها به بیت کوین ختم نمی‌شود. آلت‌کوین‌ها نیز با موج فروش توسط سرمایه‌گذاران نهادی مواجه شده‌اند. برای مثال، بیش از 9 میلیون دلار اتر توسط این سرمایه‌گذاران فروخته شده است. همچنین، حدود یک میلیون دلار رمزارز ماتیک، لایک‌کوین و پولکادات نیز توسط سرمایه‌گذاران نهادی در طی هفته گذشته، به‌فروش رفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.