فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۲۱۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

احتمال تایید صندوق ETF بیت کوین پس از پیروزی گری اسکیل

احتمال تایید صندوق ETF بیت کوین پس از پیروزی گری اسکیل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) احتمالاً پس از پیروزی اخیر گری اسکیل مجبور خواهد شد تا چندین صندوق ETF بیت کوین را تأیید کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیلگران جی پی مورگان در آخرین یادداشت خود نوشتند، برد گری اسکیل به این معنا است که SEC باید دیدگاه قبلی خود نسبت به صندوق ETF بیت کوین را تغییر دهد.

با این حال، تحلیلگران گفتند، چنین اقدامی برای SEC بسیار مخرب و شرم آور خواهد بود و کمی بعید به نظر می‌رسد. در نگاهی دیگر اما، احتمال بیشتری وجود دارد که SEC مجبور شود برنامه‌های صندوق ETF بیت کوین را که هنوز از سوی چندین مدیر دارایی، از جمله گری اسکیل معلق هستند، تأیید کند.

هفته گذشته، دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا به نفع گری اسکیل رای داد و به SEC دستور داد تا رد قبلی درخواست گری اسکیل را کنار بگذارد و روند بررسی را دوباره آغاز کند.

براساس حکم دادگاه، هیچ توجیهی برای SEC وجود ندارد زیرا که این نهاد صندوق ETF بیت کوین مبتنی بر معاملات آتی را جایز دانسته، اما ETFهای اسپات بیت کوین را رد کرده است.

این سازمان ادعا کرد که تقلب و دستکاری در بازار نقدی بیت کوین خطری مشابه هم برای معاملات آتی و هم برای بازار نقدی به همراه دارد، زیرا بازار نقدی و بازار آتی CME ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

بنابراین، رد پیشنهاد گری اسکیل توسط SEC به نوعی خودسرانه بوده است؛ زیرا این آژانس نتوانست رفتار متفاوت خود را با محصولات مشابه توضیح دهد.

احتمال تایید چند صندوق ETF بیت کوین به طور همزمان

SEC هفته گذشته اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد ETFهای بیت کوین را که توسط چندین شرکت از جمله بلک راک، فیدلیتی و اینوسکو پیشنهاد شده‌اند، حداقل تا اواسط ماه اکتبر به تعویق خواهد انداخت.

با این حال، تحلیلگران جی پی مورگان استدلال کردند که این خبر به تعویق افتادن، احتمالاً به تایید چند برنامه ETF بیت کوین به صورت همزمان اشاره دارد‌. این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مفید باشد زیرا رقابت بیشتری را از منظر کارمزد ETFها فراهم می‌کند. گری اسکیل در صورتی که به بزرگترین ETF اسپات بیت کوین در جهان تبدیل شود، احتمالا با فشار بیشتری برای کاهش کارمزدها مواجه خواهد شد.

SEC به طور مداوم نظارت ناکافی بر بازار مبادلات ارز دیجیتال و همچنین نگرانی‌های ناشی از دستکاری بازار را به عنوان دلایلی برای تایید نکردن ETF بیت کوین ذکر کرده است.

در همین حال، شرکت مدیریت سرمایه Bernstein نیز گفته است که پیروزی اخیر گری اسکیل، راه را برای تایید صندوق ETF بیت کوین هموارتر ساخته است. در یک گزارش تحقیقاتی، این کارگزار همچنین خاطرنشان کرد، برد اخیر گری اسکیل، دومین پیروزی بزرگ برای صنعت کریپتو پس از برد ریپل در دادگاه ماه گذشته محسوب می‌شود.

به همین ترتیب، اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران بلومبرگ گفته‌اند که این برد ممکن است یک اثر کاتالیزوری ایجاد کرده و راه اندازی ETF بیت کوین را تا 95 درصد تسریع کند. این دو نفر در پستی در شبکه اجتماعی X نوشتند، صندوق ETF بیت کوین 75 درصد شانس راه اندازی را تا پایان امسال و 95 درصد تا پایان سال 2024 دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.