فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۷۷۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش حوادث امنیتی در بازار کریپتو نسبت به ماه سپتامبر

کاهش حوادث امنیتی در بازار کریپتو نسبت به ماه سپتامبر

پلتفرم نظارت بر امنیت Beosin، گزارش داد که بازار کریپتو در اکتبر 2023 شاهد 23 حادثه امنیتی بوده که مجموعا منجر به زیان 51.61 میلیون دلاری شده است. اما این رقم نسبت به ماه سپتامبر کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار کریپتو در سال 2023 تجربه حملات هکری و کلاهبرداری‌های مختلفی را داشته است. البته این تجربه‌ها لزوما مربوط به پروژه‌های رمز ارزی نبودند. با این حال ارقام مربوط به رخدادهای امنیتی بلاکچین در ماه اکتبر کاهش داشته‌اند.

کاهش 85 درصدی رخدادهای امنیتی از سپتامبر

بر اساس این گزارش، بازار کریپتو در ماه اکتبر شاهد کاهش 85.6 درصدی ضررهای مالی ناشی از حوادث امنیتی کریپتو نسبت به ماه سپتامبر بوده است. حملات هکری بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند و در مجموع حدود 28.33 میلیون دلار خسارت به بار آوردند، در حالی که حوادث دیگر تقریباً 12.02 میلیون دلار بوده و کلاهبرداری‌های فیشینگ نیز 11.26 میلیون دلار ضرر را به همراه داشته‌اند.

حوادث امنیتی با مشخصات بالا شامل این موارد می‌شد: سرقت حدود 7 میلیون دلار از کیف پول Fantom Foundation، هک یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در فیلیپین، Coins.ph، که منجر به ضرر 6 میلیون دلاری گشت و همچنین نقض ابزار مدیریت رمز عبور LastPass که منجر به سرقت حدود 4.4 میلیون دلار شد.

افزایش حوادث کلاهبرداری در بازار کریپتو

در همین زمان، یکی دیگر از پروژه‌های بازی Web3 به نام FinSoul که توسط تیم Fintoch توسعه داده شده بود، قبل‌تر با اتهامات مربوط به فعالیت‌های کلاهبرداری مواجه شده بود. نام این پروژه نیز در میان قربانیان بازار کریپتو آمده بود. در مجموع با وجود خسارات مالی خیره کننده در ماه کنونی، زیان کلی ناشی از حوادث مختلف امنیتی بلاکچین در ماه اکتبر 2023 نسبت به ماه سپتامبر کاهش قابل توجهی داشته است.

حوادث مربوط به نشت کلید خصوصی عامل اصلی خسارات مالی ناشی از حملات هکری در بازار کریپتو بوده و 67 درصد از کل ضررها را شامل شده است. همچنین در سوی دیگر پروژه‌های مربوط به ربات‌های تلگرامی Maestro و Unibot در عرض یک هفته از یکدیگر، مورد حمله هکری قرار گرفتند که منجر به خسارت کلی بیش از یک میلیون دلاری شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.