فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۵۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان منفی قیمت بیت کوین در پی رویدادهای اقتصادی

نوسان منفی قیمت بیت کوین در پی رویدادهای اقتصادی

توجه بازار به جلسه FOMC و سیاست جدید گوگل، باعث شده تا قیمت بیت کوین نوساناتی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در دنیای پویای رمز ارزها، قیمت بیت کوین (BTC) شاهد نوسانات ظریف اما مهمی بوده است. این ارز دیجیتال در قیمت ۴۱,۴۵۷ دلار و افزایش ۰.۵۰ درصدی معامله می‌شود.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال  (FOMC) و تجدید نظر گوگل در دستورالعمل‌های تبلیغاتی، عوامل کلیدی شکل‌دهنده مسیر قیمتی بیت کوین هستند.

انتظار نرخ‌های بهره بالا پس از نشست FOMC

با نزدیک شدن به نشست FOMC که برای ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده، بازار شاهد گمانه‌زنی‌های فراوانی است. جیم گرنت، کارشناس مالی، پیش‌بینی می‌کند که دوره‌ای طولانی از نرخ‌های بهره بالا پس از این نشست را شاهد خواهیم بود.

نرخ فدرال فاندز در حدود ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵۰ درصد قرار دارد، این نرخ برای عملیات بانکی و سیاست بانک مرکزی حیاتی است و در حال حاضر در بالاترین سطح خود طی ۲۲ سال اخیر قرار دارد. اگرچه انتظارات بازار نشان می‌دهد، در این نشست افزایش نرخ بهره‌ای رخ نخواهد داد، اما عدم قطعیت در مورد تنظیمات آتی نرخ بهره، بازارهای مالی از جمله بیت کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اوراق قرضه السالوادور

در خبری بسیار مهم، اوراق قرضه «آتشفشان» السالوادور با پشتوانه بیت کوین، در تاریخ ۱۱ دسامبر توسط کمیسیون دارایی‌های دیجیتال این کشور تأیید شدند. این اوراق قرضه برای کاهش بدهی دولتی و تأمین مالی ساخت «شهر بیت کوین» پیش‌بینی شده‌اند. اوراق مذکور قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

این اوراق در پلتفرم اوراق بهادار Bitfinex که به عنوان یک مکان معاملاتی مجاز در السالوادور برای اوراق قرضه و سهام مبتنی بر فناوری بلاکچین فعالیت می‌کند، قابل خریداری خواهند بود.

تغییر سیاست گوگل / چراغ سبز به تبلیغات رمز ارزها

از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴، گوگل دستورالعمل‌های تبلیغاتی خود را تغییر داده و اجازه تبلیغات برای صندوق‌های رمز ارزی، از جمله صندوق‌های ETF بیت کوین را صادر کرده است. این تغییر همزمان با تأیید احتمالی صندوق‌های ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ همراه شده است.

اقدام گوگل، در پی نتیجه مثبت دعوای حقوقی Grayscale صورت گرفته و انتظار می‌رود مشارکت نهادی را افزایش دهد و احتمالاً منجر به یک روند صعودی طولانی‌مدت در بیت کوین شود. شرکت‌هایی مانند BlackRock، ARK Invest  و Grayscale اکنون قادر خواهند بود تحت دستورالعمل‌هایی، صندوق‌های ETF  بیت کوین خود را تبلیغ کنند.

ezgif-4-0984fb7a34

چشم‌انداز قیمت بیت کوین

در تاریخ ۱۲ دسامبر، بیت کوین در یک موقعیت حساس قرار دارد. نمودار ۴ ساعته آن نشان می‌دهد که مقاومت فوری قیمت در ۴۱,۶۶۵ دلار قرار دارد. سطوح مقاومت بعدی نیز در ۴۲,۳۴۹ و ۴۲,۹۲۹ دلار همچنان پابرجا هستند. در سمت دیگر، حمایت فوری این ارز دیجیتال در ۴۰,۷۸۰ دلار قرار دارد، سطوح حمایت بیشتر در حدود ۳۹,۸۲۷ و ۳۸,۳۶۴ دلار واقع شده‌اند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در حدود ۳۷.۹۹ مشخص شده و نشان‌دهنده روند نزولی است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) در ۴۲,۳۴۵ دلار قرار دارد و روند نزولی کوتاه‌مدت بیت کوین را تایید می‌کند.

الگوی نمودار فعلی نشان‌دهنده یک کانال نزولی است، به‌ویژه زمانی که قیمت در زیر منطقه حمایت ۴۲,۳۴۵ دلار با فشار روبرو است. بسته شدن بیت کوین زیر این سطح می‌تواند روند نزولی را تقویت کند. با این حال، اگر بیت کوین مقاومت‌های فوری را، به‌ویژه ۵۰EMA را پشت سر بگذارد، ممکن است شاهد تغییر به سمت روند صعودی باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.