کد مطلب: ۸۹۳۵۵۴

واردات لوازم خانگی بدون برنامه‌ریزی به تولید آسیب می‌زند

واردات لوازم خانگی بدون برنامه‌ریزی به تولید آسیب می‌زند

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور با بیان اینکه واردات لوازم‌خانگی آزاد نشده است، گفت: اگر قرار باشد واردات انجام شود باید با برنامه‌ریزی باشد تا آسیبی به تولید نزند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس هاشمی در خصوص بخشنامه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور درباره آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی، گفت: این بخشنامه به منزله آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی نیست اما از آنجا که استانداردهایی از سوی سازمان استاندارد ، وزارت نیرو و وزارت صمت برای مصرف انرژی لوازم‌خانگی داخلی تعیین شده؛ لذا بر اساس بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شده تا واردات لوازم‌خانگی برق و  گازسوز با درجه A انجام شود.

وی اظهار داشت: واردات برخی اقلام لوازم‌خانگی مانند لوازم‌خانگی کوچک و همچنین کالاهایی مانند اسپیلت یونیت آزاد بوده است.

هاشمی با اشاره به برگزاری جلسات مسؤولان وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: در این جلسات مباحثی در خصوص واردات لوازم‌خانگی در مقابل صادرات آن، مطرح شده اما طرح این موضوعات فقط در حد بحث و بررسی بوده است.

وی افزود: ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی برای همیشه امکانپذیر نیست و باید حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود. اما با توجه به اقداماتی که تولیدکنندگان طی چند سال اخیر برای توسعه تولید بعد از ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی انجام داده‌اند، قطعا واردات می‌تواند به تولید لطمه بزند.

هاشمی اظهار داشت: در صورت آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی باید این کار با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد تا آسیبی به تولیدکنندگان وارد نشود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی کشور افزود: واردات باید بگونه‌ای انجام شود تا باعث ایجاد فضای رقابتی شود نه اینکه با واردات بی‌حد و حصر سرمایه‌گذاری در بخش لوازم‌خانگی را نابود کرد.

هاشمی گفت: اگر قرار است در آینده واردات انجام شود باید این اقدام بگونه‌ای انجام شود که به نفع مردم باشد و ضرری برای تولیدکنندگان نداشته باشد.

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.