خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۸۸۶۷

وزیر صمت:

با اوراسیا و سوریه تجارت آزاد داریم اما اجرا نمی‌شود

با اوراسیا و سوریه تجارت آزاد داریم اما اجرا نمی‌شود

وزیر صمت گفت: تجارت باید توسعه یابد، ما با اوراسیا و سوریه تجارت آزاد داریم اما اجرا نمی شود چون نیاز به اصلاحاتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عباس علی آبادی، وزیر صمت در نهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: من خود سال‌ها با مسائل صنعت رو به رو بودم اما با وجود همه این مسائل همچنان کار کرده‌ام. 

وی افزود: در برابر اظهارات فعالان بخش خصوصی باید صحبت‌های مسئولین دولتی را هم شنید. حاضرم با کمیسیون‌های اتاق ایران دیدار داشته باشم و معاونین من هم در این دیدارها خواهند آمد. با این حال این‌ها امور روزمره است و باید از اینها عبور و به تحولات فکر کرد، به طور مثال خودروی برقی برای عبور از مصرف بنزین است. 

علی آبادی اظهار کرد: بارها در مورد رفع تعهد ارزی و عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری نظرم را گفته‌ام و شما همه نظر من را می‌دانید، اما وقتی از سوی دولتی‌ها به این امور نگاه می‌کنم می‌بینم که آنها هم مشکلاتی دارند و باید عادلانه به مشکلات نگاه کرد و منافع مردم را در نظر گرفت. 

وزیر صمت یادآور شد: در جلسه کمیسیون‌ها حتما به مشکلات خواهم پرداخت و شما هم باید راه حل دهید. ما با تمام قوا از اتاق ایران حمایت می‌کنیم و مقام معظم رهبری هم همواره بر حضور بخش خصوصی تاکید دارند ‌ و می‌گویند همه چیز باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت فقط ناظر باشد.  

وی در نهایت تصریح کرد: ما یک ملت هستیم فارغ از بخش خصوصی و دولتی و در این دوره وزارت صمت با تمام وجود در کنار اتاق است. من آقای فولادگر معاون خود را مسئول ارتباط اتاق بازرگانی با وزارتخانه می‌کنم. 

وزیر صمت خاطرنشان کرد: تجارت باید توسعه یابد ما با اوراسیا و سوریه تجارت آزاد داریم اما اجرا نمی شود چون نیاز به اصلاحاتی دارد. در موضوع تهیه سند راهبردی در تولید داخل هم از نظرات اعضای اتاق استفاده خواهیم کرد. 

وی در نهایت بر توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: صادرات را باید توسعه داد چون ناترازی صادرات ما به ویژه در تجارت با برخی کشورها شدید است. 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.