کد مطلب: ۹۰۴۶۵۷

توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم اعلام شد

توصیه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت گندم اعلام شد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود، همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سهراب سهرابی مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم که به صورت وبیناری در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش بارش ها در ایام پایانی سال 1402 و ابتدای سال جاری، قطعا بیماری های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه(کپک صورتی) و ... توسعه پیدا می کند لذا به کشاورزان توصیه می کنیم به مراکز خدمات و کلینیک های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آفت سن افزایش خواهد یافت لذا باید مبارزه بر اساس دستورالعمل ها انجام شود؛ آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی در رابطه با مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت، گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریز مغذی ها استفاده شود.

وی در پایان گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین هایی استفاده کنند که ریزش کمتر داشته و معاینه فنی برای آنها صادر شده است؛ همچنین در ساعاتی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.