کد مطلب: ۲۱۰۲۳۶

موبایل‌هایی که بیشترین امواج را دارند

موبایل‌هایی که بیشترین امواج را دارند

ثابت شده که تلفن‌های همراه امواجی از خود ساطع می‌کنند، اما این امواج از نوع امواج رادیویی هستند، و نسبت به امواج یونیزه‌کننده تاثیر و انرژی کمتری دارند.

به دلیل استفاده طولانی‌مدت افراد از تلفن همراه، نگرانی‌ها پیرامون احتمال ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان مغز، از طریق امواج این گوشی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، ثابت شده که تلفن‌های همراه امواجی از خود ساطع می‌کنند، اما این امواج از نوع امواج رادیویی هستند، و نسبت به امواج یونیزه‌کننده تاثیر و انرژی کمتری دارند. امواج یونیزه می‌توانند به دی‌اِن‌اِی (DNA) فرد آسیب وارد کرده و به تدریج منجر به سرطان شود.

اما تحقیقات تازه نشان می‌دهد که امواج رادیویی که از تلفن همراه منتشر می‌شود، در حد امواج یونیزه آسیب‌رسان نیست.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از بررسی‌های مرکز تحقیقات سم‌شناسی بین‌الملل، و صد‌ها مطالعه دیگر در این زمینه، سازمان غذا و دارو همچنان بر این باور است که محدوده امواج رادیویی تلفن‌های همراه، خطری برای سلامتی ندارند.

اوتیس براولی، سرپرست انجمن سرطان آمریکا نیز طی مصاحبه‌ای این موضوع را تایید کرد. به اعتقاد او، رابطه ضعیفی بین استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان وجود دارد، و تا به حال، خطری از این بابت مشاهد نشده است.

ماه پیش فهرستی در این باره منتشر شد که وان پلاس 5T را در رتبه اول این فهرست قرار می‌داد، اما در جدیدترین فهرست منتشرشده اداره محافظت از امواج فدرال آلمان، تلفن همراه چینی شیائومی A1 Mi بیشترین امواج را ساطع می‌کند.

که بیشترین امواج را دارند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.