خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۳۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بهترین گجت های سلامت روز دنیا کدامند؟

بهترین گجت های سلامت روز دنیا کدامند؟

می‌توان گفت تکنولوژی تقریبا به همه جنبه‌های زندگی بشر نفوذ کرده است. حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه در دنیا گجت‌های پیشرفته‌ای وجود دارند که به کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رشد طبقه متوسط ثروتمندتر و افزایش جمعیت جهانی باعث ایجاد تحولاتی در بخش مراقبت‌های بهداشتی شده است. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می‌رود بیش از 50 درصد از نیروی کار صنعت پزشکی در سال‌های آینده با فناوری‌های جدید سازگار شوند. بخش بزرگی از این تغییر به ابزارهای مدرن مراقبت‌های بهداشتی برمی‌گردد که سبک زندگی روزمره کاربران را آسان کرده است. ربات‌ها، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی تنها برخی از آخرین نمونه‌های فناوری هستند که با ورود به صنعت پزشکی، آن را به سمت بهترشدن سوق می‌دهند.

گجت های سلامت در دنیا

تجهیزات مبتنی بر حسگر یا همان گجت‌های سلامت که مشکلات مراقبت‌های بهداشتی را نظارت کرده و در مواقع لزوم هشدار می‌دهند، به عنوان درمان دیجیتال شناخته می‌شوند. از برنامه‌هایی که می‌توانند روی تلفن همراه شما نصب شوند و مراقب وضعیت سلامتی شما باشند گرفته تامیکروسکوپ‌ها، آنالایزرها، سانتریفیوژها، فریزرها و سایر تجهیزات الکترونیکی که به طور مرتب در آزمایشگاه‌های مراقبت‌های بهداشتی برای بررسی نمونه‌ها استفاده می‌شوند، همگی جزو گجت‌های سلامت هستند. برخی از این گجت‌ها بیماران را قادر می‌سازند تا شرایط خود را مدیریت کنند و برخی دیگر نیز به‌طور ویژ برای متخصصان پزشکی طراحی شده‌اند. در ادامه به معرفی تعدادی از معروف‌ترین گجت‌های سلامت در دنیا می‌پردازیم.

هدبند حسگر مغز (Brain Sensing Headband):

این هدبند دارای حسگرهایی است که بر فعالیت مغز شما در هنگام خواب و مدیتیشن نظارت کرده و اطلاعات لازم را از طریق بلوتوث به رایانه، تلفن همراه و یا تبلت شما منتقل می‌کند. همچنین از یک پارچه کشسان نرم و قابل تنفس برای استفاده راحت قبل از خواب ساخته شده است.

این ابزار منحصربه‌فرد که برای کمک به مدیریت و کاهش استرس شما طراحی شده است، درباره آنچه در مغز شما درحال رخ دادن است، بازخورد داده و به آرامش شما کمک می‌کند. این مجموعه با یک دفترچه از تمرین‌های مراقبه همراه است تا شما را تشویق کند که مدیتیشن را به بخشی از روال زندگی خود تبدیل کنید.

مانیتور قلب بادیگارد (Bodyguardian Cardiac Monitor):

Bodyguardian یک دستگاه مانتور بی‌سیم است که با اتصال به بیمار، اطلاعات سلامتی او را برای پزشک متخصص ارسال می‌کند. پزشک اطلاعات لازم را بررسی کرده و در مواقع اضطراری از راه دور به او کمک می‌کند. این دستگاه توسط Mayo Clinic و Preventice Systems ساخته شده است.

دستگاه تصفیه هوا قابل حمل (Portable Air Purifier):

دستگاه تصفیه هوای قابل حمل یا به اصطلاح مینیاتوری قادر است، 99 درصد ذرات گردوغبار ریز را از بین ببرد. این دستگاه که عمر باتری آن 8 ساعت است آنقدر کوچک است که به راحتی می‌توانید آن را با خود به محل کار و یا هر مکان دیگری ببرید. صفحه LED این دستگاه کیفیت هوا را در 4 رنگ به شما نشان می‌دهد.

ساعت سلامت محور (Health-Oriented Smartwatch):

«ScanWatch» که توسط شرکت فرانسوی «Withings» طراحی شده است، پیشرفته‌ترین ساعت هیبریدی تناسب اندام است. به لطف فناوری پیشرفته پزشکی که در طراحی آن گنجانده شده است، کارهای جدیدی مانند ردیابی بی‌نظمی‌های ضربان قلب و اندازه‌گیری اکسیژن خون در طول خواب را انجام می‌دهد.

این ساعت هوشمند آنالوگ با شیشه یاقوت کبود و صفحه نمایش بهبودیافته PMOLED، ظاهری شیک و منحصربه‌فرد دارد و پوشیدن آن بسیار راحت است. همچنین در دو اندازه (38 و 42 میلی‌متر) موجود است. عمر باتری 30 روزه دارد و تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است. هنگامی که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند خود متصل می‌شوید، این ساعت تمام اطلاعات مربوط به فعالیت را به برنامه Health Mate iOS/Android ارسال می‌کند.

دستگاه تصفیه آب «SteriPEN Ultra»:

دستگاه تصفیه آب SteriPEN Ultra یک همراه قابل اعتماد در سفر و دیگر مکان‌ها است که از اشعه ماورای بنفش (UV)، برای از بین بردن 99.9 درصد از باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌های موجود در آب استفاده می‌کند. این دستگاه که به باتری لیتیوم یونی قابل شارژ مجهز شده است، قادر است در هر بار شارژ، حدود 50 لیتر آب را تصفیه کند.

در روزگاری که تکنولوژی به همه جنبه‌های زندگی بشر نفوذ کرده است، بهتر است با بهره بردن هوشمندانه از آن به راحتی زندگی و همچنین سلامتی خود کمک کنید.

آخرین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.