خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۶۳۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ایلان ماسک به کارمندان توتیتر سهام می‌دهد

ایلان ماسک به کارمندان توتیتر سهام می‌دهد

ایلان ماسک اعلام کرده که قصد دارد سهامی از این شرکت را به کارکنان فعال توییتر بدهد. این درحالی است که او هنوز جزئیات طرح جدید خود را اعلام نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اخراج‌های گسترده در توییتر با آغاز به‌کار ایلان ماسک یعنی مدیرعامل جدید این شرکت، به‌نظر می‌رسد او تصمیم دارد با اعطای سهام به کارمندان فعال، آنها را شگفت‌زده کند.

طرح «very significant» چیست؟

طبق گزارشی که در نشریه «The Verge» منتشر شد، ماسک برای کارکنانی که تبرئه نشده‌اند، ایمیلی ارسال کرده که در 24 مارس سهامی را به‌عنوان جایزه در قالب طرح «very significant» دریافت خواهند کرد. این اتفاق به‌دنبال اخراج 200 نفر از کارکنان پلتفرم میکروبلاک این شرکت طی هفته اخیر انجام شد. ماسک در یادداشتی با عنوان جوایز کارمندان نوشت:«در هفته گذشته ما یک بازنگری دشوار را با تمرکز بر بهبود اوضاع بخش‌های اجرایی تکمیل کردیم. کسانی که باقی می‌مانند، بسیار مورد توجه ما هستند.» این اولین ارتباط رسمی ماسک با کارکنان توییتر از زمان تصاحب توییتر بود. با این وجود او هنوز جزئیات این جایزه را فاش نکرده است. چراکه توییتر اکنون یک شرکت خصوصی به‌حساب می‌آید.

تعدیل دوباره نیروی کار در توییتر

«NYT» روز گذشته گزارش داد که توییتر اخیرا دوباره حدود 200 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است. بر اساس این گزارش، این تعدیل نیرو اواخر روز شنبه اتفاق افتاد که مدیران مسئول، دانشمندان داده و مهندسان سایت را تحت تاثیر قرار داد.

پیش از این، نشریه فناوری اطلاعات مستقر در ایالات متحده اعلام کرد که توییتر از زمان روی کار آمدن ماسک هشت بار دست به اخراج کارکنان خود زده است. این شرکت حدود 50 شغل را از جمله کارشناس تبلیغات، کارشناس پشتیبانی و کارشناس فنی حذف کرد.

با این وجود همچنان یکسری نظرات متناقض پیرامون عملکرد مدیرعامل جدید وجود دارد. برخی از کارمندان نسبت به عملکرد او خوشبین هستند. یکی از آنها انتقادهای مطرح شده پیرامون عملکرد ماسک را نادرست خواند و گفت که سخت‌کوشی‌های کارکنان که با آمدن ایلان ماسک افزایش پیدا کرد، به هیچ وجه بیهوده نبوده است.

این درحالی است که یکی از مدیران مسئول توییتربلو یا همان سرویس تیک آبی، در روزهای ابتدایی ورود ماسک به توییتر در توییتی ضمن گلایه از وضع موجود توییتر گفت که بسیاری از کارمندان گاهی از شدت بالا بودن فشار و حجم کاری مجبورند در این شرکت بخوابند. او با این مضمون عکسی از خود را هم منتشر کرده بود.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.