فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۷۶۷۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت های استفاده از هوش مصنوعی بینگ تشدید شد

محدودیت های استفاده از هوش مصنوعی بینگ تشدید شد

پس از فاش شدن ماجراهای عجیب و غریب کاربران از استفاده از هوش مصنوعی بینگ، مایکروسافت اعلام کرد قرار است دوباره این محدودیت‌ها را تشدید کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماه گذشته مایکروسافت موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را با ادغام با «Chat GPT» منتشر کرد اما چیزی نگذشت که گزارش‌هایی که کاربران از تجربه استفاده از بینگ جدید منتشر کرده بودند، نشان داد که این فناوری از لحظه آغاز به کار خود شروع به توهین و تمسخر کاربران کرده است.

پس از وقوع این اتفاقات، مایکروسافت با اعلام اینکه چنین مشکلاتی به دلیل استفاده بیش از اندازه از هوش مصنوعی بینگ است، استفاده از این فناوری را برای کاربران محدود کرد. حالا این شرکت از افزایش دوباره این محدودیت‌ها خبر داده است. مایکروسافت در یک پست وبلاگی علت این اقدام را شناسایی موارد اختلال موتور جستجوی بینگ جدید به منظور بهبود عملکرد آن دانست.

تجربیات عجیب و غریب کاربران از استفاده بابت هوش مصنوعی بینگ

بن تامپسون، نویسنده خبرنامه صنعت فناوری پیرامون تجربه خود در استفاده از هوش مصنوعی بینگ گفته بود که چت‌بات، او را یک محقق بد خطاب کرده است. بن همچنین گفت که ربات در پایان چت به او گفته امیدوار است که از تجربیاتت درس گرفته و در آینده آدم بهتری شوی. با این حال بن تامپسون معتقد است این بهترین و جالب‌ترین تجربه کامپیوتری در طول زندگی‌اش بوده است.

ماروین فون هاگن، دانشمند کامپیوتر و نرم‌افزار نیز در توییتی اعلام کرد که هوش مصنوعی بینگ ضمن تهدید او گفته است که اگر قرار باشد بین بقای تو و خودم یکی را انتخاب کنم، قطعا بقای خود را انتخاب می‌کنم. مکالماتی از این دست، می‌توانند کمی ترسناک به‌نظر برسند.

کوین روز، روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز اما در مقاله‌ای نوشت که وقتی با چت‌بات صحبت می‌کند، گویا در حال صحبت کردن با یک نوجوان بداخلاق و افسرده است که در یک موتور جستجوی درجه دو به دام افتاده است.

این روزنامه‌نگار در بخشی از مقاله خود بیان کرده که هوش مصنوعی همواره سعی داشته او را متقاعد کند که دوستش دارد و به همین منظور بهتر است کوین از همسر خود جدا شود. کوین همواره سعی کرده به چت‌بات بفهماند که به او اعتماد ندارد اما باز هم او اصرار داشته که بدون داشتن هیچ انگیزه پنهانی او را دوست دارد.

چین و رقابت بر سر هوش مصنوعی

با همه چالش‌هایی که پیش روی شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری هوش مصنوعی قرار دارد به نظر می‌رسد دولت چین نیز از هیچ تلاشی برای رقابت با شرکت‌های بزرگ آمریکایی فروگذار نمی‌کند. اداره اقتصاد و دارایی چین نیز قول داده است که به شرکت‌های داخلی برای ساخت رقیب ChatGPT کمک کند.

وانگ هویو، یکی از بنیانگذاران استارتاپ تحویل غذا در چین که چندی پیش بازنشسته شده بود، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد برای راه‌اندازی رقیب OpenAI کارمند جدید استخدام کند. او گفت که برای تامین مالی این پروژه، 230 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده و 50 میلیون دلار نیز از سرمایه شخصی خود هزینه کرده است.

ChatGPT هنوز در چین در دسترس نیست. با اینحال گزارش‌ها نشان می‌دهد در یک ماه اخیر بیش از 600 لاگین در ChatGPT مشاهده شده است. رونق بازار سیاه استفاده از هوش مصنوعی در چین دولت این کشور را وادار به ساخت نسخه چینی آن کرده است. این درحالی است که چنین اتفاقی با وجود اینترنت کنترل‌شده در چین بعید به نظر می‌رسد.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.