کد مطلب: ۸۹۹۳۰۶

ساخت ویدیو یک دقیقه‌ای با Sora یک ساعت طول می‌کشد

ساخت ویدیو یک دقیقه‌ای با Sora یک ساعت طول می‌کشد

تولید یک دقیقه ویدئو با مدل هوش مصنوعی Sora ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت OpenAI اخیراً مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Sora را معرفی کرده است که از دستورهای متنی، ویدئوهایی واقع‌گرایانه می‌سازد. ظاهراً ساخت ویدئو یک‌دقیقه‌ای با سورا بیش از یک ساعت زمان می‌برد.

پستی در ردیت زمان طولانی رندرینگ سورا در‌مقایسه‌با روش‌های سنتی ساخت ویدئو را نشان می‌دهد. هنوز اجازه‌ی دسترسی عمومی به Sora داده نشده است و این اطلاعات محدود هستند.

دیدگاه‌های متفاوتی درباره‌ی زمان طولانی رندر ویدئوهای هوش مصنوعی سورا در ردیت بیان شده است. برخی از کاربران به ناکارآمد‌بودن Sora به‌دلیل نیاز به تکرار دستور متنی اشاره کرده‌اند. دیگران نیز درباره‌ی دلایل احتمالی پشت زمان‌ رندر طولانی گمانه‌زنی کردند و آن را به درخواست بودجه‌ی ۷ تریلیون دلاری سم آلتمن برای ایجاد شبکه‌ای از کارخانه‌های تراشه‌سازی ربط دادند.

برخی کاربران سورا را با مدل هوش مصنوعی جمنای ۱٫۵ گوگل مقایسه کردند و عده‌ای دیگر سراغ مقایسه‌ی آن با زمان و انرژی و بودجه‌ای رفتند که برای ساخت فیلم و انیمیشن‌ها صرف می‌شود.

طولانی‌ترین ویدئو ارائه‌شده با مدل Sora فقط ۱۷ ثانیه زمان دارد. گفته می‌شود بعد از ۲۰ ثانیه، مدل شروع به تولید محتواهای غیرمنطقی می‌کند که حداقل فعلاً برای LLM‌ها امری طبیعی است. مانند تمام مدل‌‌های هوش مصنوعی، Sora نیز به‌مرور‌زمان پیشرفت خواهد کرد.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.