کد مطلب: ۹۰۴۸۲۹

ایلان ماسک با برزیل مبارزه می‌کند

ایلان ماسک با برزیل مبارزه می‌کند

شرکت ایکس (توییتر سابق) با حکم دادگاه، مجبور شده است برخی حساب‌های محبوب را در برزیل، مسدود کند و اجازه ندارد جزئیات این دستور را منتشر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایلان ماسک، مالک ایکس در پستی در این پلتفرم نوشت: این دستور ممکن است به از دست رفتن کامل درآمد و تعطیلی دفاتر این شرکت در برزیل، منتهی شود و قول داد تا جای ممکن و از راه قانونی، با این حکم، مبارزه خواهد کرد.

این شرکت شبکه اجتماعی اعلام کرد نمی‌داند چرا این احکام مسدودسازی صادر شده اند و اجازه ندارد جزئیات حساب‌های مسدود شده را اعلام کند و در صورت عدم عمل به این دستورات، با جریمه روزانه مواجه خواهد شد.

ماسک با اشاره به پست یک کاربر درباره دستور الکساندر دو مورائس دادگاه عالی، نوشت: ایکس در برزیل به دستگیری کارمندانش و مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم در این کشور، تهدید شده است.

مورائس سال گذشته، دستور تحقیقات درباره مدیران تلگرام و گوگل را که مسئول کارزار مبارزه با لایحه پیشنهادی برای ساماندهی اینترنت بودند، صادر کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحت این لایحه، به جای دادگاه، مسئولیت یافتن و گزارش دادن مطالب غیرقانونی به عهده شرکت‌های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس‌های پیام‌رسان اجتماعی خواهد بود و عدم انجام این کار، جریمه‌های سنگینی در پی دارد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.