خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۱۹۶

ایلان ماسک: دومین بیمار نورالینک تا هفته آینده تراشه مغزی خود را دریافت می‌کند

ایلان ماسک: دومین بیمار نورالینک تا هفته آینده تراشه مغزی خود را دریافت می‌کند

ماسک همراه با چند نفر از کارکنان درباره قابلیت‌های فعلی و احتمالات مربوط به آینده تراشه مغزی نورالینک صحبت کرده‌اند.

ایلان ماسک به‌عنوان بنیان‌گذار استارتاپ نورالینک اعلام کرد که طی یک هفته آینده یا بیشتر، دومین بیمار تراشه مغزی این شرکت را دریافت خواهد کرد. همچنین ماسک می‌گوید که نورالینک امیدوار است تا آخر سال جاری میلادی، تعداد بیمارهایی که تراشه مغزی آن را دریافت کرده‌اند به یک عدد «تک رقمی بالا» برسد.

براساس گزارش بلومبرگ، ماسک همراه با چند نفر از کارکنان نورالینک درباره قابلیت‌های فعلی و احتمالات مربوط به آینده تراشه مغزی نورالینک، ازجمله بهبود معلولیت و ازدست‌دادن حافظه صحبت کرده‌اند. آن‌ها همچنین به اقداماتی اشاره کرده‌اند که این تیم در جراحی‌های آینده خود انجام خواهد داد تا برخی از مشکلات اولین بیمار دریافت کننده تراشه، رخ ندهد.

اهداف نورالینک برای تراشه مغزی خود

ماسک می‌گوید که هدف بلندمدت نورالینک ایجاد «همزیستی نزدیک‌تر بین هوش انسانی و هوش دیجیتال» است. به گفته این میلیاردر، نورالینک با این کار می‌تواند به مردم قدرت‌های فوق‌العاده بدهد.

برای کوتاه‌مدت نیز هدف این استارتاپ کمک به بیماران مبتلا به آسیب مغزی و آسیب‌های نخاعی است تا بتوانند با ذهن خود گوشی یا رایانه‌ها را کنترل کنند. این کار با کاشت دستگاهی به نام تله‌پاتی (Telepathy) در جمجمه انجام می‌شود؛ یک دیسک گرد با رشته‌های الکترودی متصل به آن که وارد بافت مغز می‌شود.

در مورد جراحی‌های آینده این استارتاپ نیز ماسک می‌گوید که نورالینک تغییراتی را اعمال خواهد کرد تا مشکل جمع‌شدن رشته‌های الکترود در بافت مغز را کاهش دهد. راه‌حل پیشنهادی شامل حذف بخشی از فرایند عادی جراحی مغز با نام حفره‌هوا می‌شود که ممکن است در بیمار اول به جمع‌شدن رشته‌ها کمک کرده باشد.

درنهایت، ماسک به نحوه مراقبت بسیار خوب نورالینک از حیواناتی که برای تحقیقات استفاده می‌شوند، اشاره کرده است. او گفت:

پیش‌ازاین، نورالینک به‌دلیل نقض احتمالی قوانین مربوط به حقوق حیوانات در جریان تحقیقات آزمایشگاهی خود، زیر ذره‌بین فدرال آمریکا قرار گرفته بود.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.