خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۰۷۲

ایلان ماسک تایید کرد: تعویق زمان معرفی روبوتاکسی

ایلان ماسک تایید کرد: تعویق زمان معرفی روبوتاکسی

ایلان ماسک رسماً تایید کرد که رویداد معرفی روبوتاکسی تسلا که برای ماه آگوست (مرداد/شهریور) برنامه‌ریزی شده بود، تا اکتبر (مهر/آبان) به تعویق افتاده است. پیش از این در گزارشی به احتمال این تاخیر اشاره شده بود و همین امر باعث شد تا سهام تسلا حدود 8 درصد سقوط کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلا در پاسخ به یکی از کاربران ایکس که به احتمال تاخیر روبوتاکسی اشاره داشت، گفت:«تغییر مهمی را در طراحی بخش جلویی درخواست کرده‌ام و زمان اضافی به ما اجازه می‌دهد تا چند چیز دیگر را به نمایش بگذاریم.»

 

توضیحات ایلان ماسک احتمالاً به گزارش هفته گذشته مربوط می‌شود که در آن گفته شده بود تاخیر معرفی روبوتاکسی به تسلا زمان بیشتری می‌دهد تا روی نمونه‌های اولیه بیشتری کار کند. همچنین در آن گزارش گفته شده بود که به تیم طراحی تسلا گفته شده که «روی برخی عناصر خودرو دوباره کار کنند» که ظاهراً به دستور ماسک برای تغییر طراحی بخش جلویی خودرو اشاره دارد.

عملکرد ماسک معمولاً با انتقادها زیادی روبرو است، زیرا ادعاهایش معمولاً در زمان اعلام شده محقق نمی‌شود. درباره خودرو روبوتاکسی تسلا نیز ماسک اوایل آوریل گفته بود که این دستگاه در 8 آگوست (18 مرداد) معرفی خواهد شد.

چند هفته بعد، تسلا «بیش از 10 درصد» نیروی کار 140 هزار نفره خود (در آن زمان) را اخراج کرد و سپس دو مدیر ارشد تسلا نیز آن را ترک کردند.

همچنین در برخی موارد، ماسک به اخباری را اعلام می‌کند که بسیاری از کارمندان او از آن بی‌خبر هستند. به‌عنوان مثال او در مورد نسل بعدی خودرو تسلا رودستر که با تأخیر طولانی همراه شده است، گفته بود که این خودرو می‌تواند پرواز کند. نشریه اینفورمیشن سپس در گزارشی اعلام کرد که این خبر تیم توسعه رودستر را غافلگیر کرده است!

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.