خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۰۷۴

سوء‌ قصد به جان ترامپ؛ اف‌ بی‌ آی قفل گوشی فرد ضارب را شکست

سوء‌ قصد به جان ترامپ؛ اف‌ بی‌ آی قفل گوشی فرد ضارب را شکست

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای می‌گوید که موفق شده است وارد گوشی فرد ضارب ترامپ شود. هم‌اکنون متخصصان فنی اف‌بی‌آی مشغول بررسی گوشی هستند تا به اطلاعات بیشتری درباره‌ی انگیزه‌های ضارب دست پیدا کنند. از مدل گوشی ضارب اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، خبر اصلی با تیتر «سوء‌قصد به جان ترامپ؛ اف‌بی‌آی می‌خواهد قفل گوشی فرد ضارب را بشکند» (۲۵ تیر): بازرسان FBI (اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا) در تلاش‌اند تا قفل موبایل فردی را بشکنند که یکشنبه‌ی این هفته به دونالد ترامپ شلیک کرد. از واقعه‌ی تیراندازی به رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌عنوان تلاش برای ترور یاد شده است.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که موفق شده برای اهداف تحقیقاتی، به گوشی فرد ضارب دسترسی پیدا کند. بر‌اساس بیانیه‌ی اف‌بی‌آی، مأمورانش در پنسیلوانیا نتوانسته‌اند وارد گوشی شوند؛ به‌همین‌دلیل، دستگاه به آزمایشگاهی تخصصی در ویرجینیا فرستاده شده است.

بازرسان فدرال می‌خواهند با دسترسی به اطلاعات گوشی متیو کروکسِ ۲۰ ساله، به انگیزه‌هایش برای شلیک به ترامپ پی ببرند. مأمور مسئول پرونده می‌گوید که اف‌بی‌آی به برخی از پیام‌های متنی کروکس دسترسی دارد؛ اما آن پیام‌ها شامل جزئیات خاصی نیستند. فعلاً مدل گوشی استفاده‌‌شده‌ی کروکس اعلام نشده است.

نهادهای مجری قانون در آمریکا پیش‌تر بارها توانسته‌اند از سیستم قفل امنیتی گوشی‌ها عبور کنند؛ بااین‌حال، شرکت‌های گوشی‌ساز شدیداً با این کار مخالف‌اند. در سال ۲۰۱۵ اپل درخواست اف‌بی‌آی برای شکستن قفل آیفون یکی از افراد ضارب را نپذیرفت؛ اما اف‌بی‌آی نهایتاً توانست با کمک شرکتی استرالیایی، قفل آیفون را بشکند.

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.