کد مطلب: ۱۳۹۰۳۰

اعتراض حقانی به فروش باغ‌های شهر تهران

اعتراض حقانی به فروش باغ‌های شهر تهران

یک عضو شورای شهر تهران درباره فروش باغ‌های شهر تهران که در اختیار بنیادهاست، اعتراض کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد حقانی در سیصد و پنجاه‌ و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری گفت: باغ‌های شهر تهران سرنوشت عجیبی دارند. از ابتدای انقلاب تاکنون قانون حفظ و گسترش باغ‌های هیچ‌گاه اجرایی نشده و این در حالی است که بیشتر باغ‌ها متعلق به افراد ثروتمند و فراری بوده که پس از انقلاب در اختیار بنیادها قرار گرفت و آنها نیز نسبت به نگهداری این باغ‌ها هیچ همتی را نداشتند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر یکی از بنیادها، تعداد زیادی باغ را فراموش کرده است. از شهرداری تهران درخواست می‌کنم ترتیبی داده شود که این باغ‌ها توسط شهرداری خریداری شود و به عنوان فضای سبز در اختیار شهروندان تهرانی قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران خطاب به افرادی که این باغ‌ها را با قیمت پایین از بنیادها خریداری می‌کنند، گفت: یقین بدانید که شورای بعدی اجازه ساخت‌وساز در این باغ‌ها را نخواهد داد.

حقانی از بنیادها نیز درخواست کرد که باغ‌هایی که در اختیار آنها قرار گرفته است را به شکل صحیح حفظ و نگهداری کنند و در معاملات پایاپای این باغ‌ها را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

وی همچنین در خصوص تذکر هفته گذشته خود در صحن علنی شورای شهر تهران مبنی بر خرید یک ساختمان برای اداره کل حراست شهرداری تهران گفت: با توجه به بررسی مجدد بنده ظاهرا این کار در حال انجام است، لذا از رییس شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌کنم که مانع انجام این کار شوند، چرا که در شرایط مالی امروز شهرداری تهران، نباید این اتفاق بیفتد.

در ادامه تذکر این عضو شورای شهر تهران، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز درخصوص فروش برخی باغ‌ها توسط بنیادها گفت: بی‌تردید این زمین‌ها، باغ خواهند ماند و کسی فکر نکند بتواند این باغ‌ها را با قیمت پایین خریداری کند و بعد در آنها برج بسازد. اینها فضای سبز و باغ هستند که طبق پهنه خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.