کد مطلب: ۱۹۴۰۲۲

پرستاران کلیدی‌ترین عضو سلامت در کشور

پرستاران کلیدی‌ترین عضو سلامت در کشور

زاهد‌صفت کلیدی‌ترین عضو بهداشتی و درمانی در کشور را پرستاری دانست.

طاهره زاهد‌صفت رئیس شورای نظام پرستاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: امروز پرستاری سربلند از همه کارهاست و رضایت مردم را به همراه دارد و از نظر بسیاری از کارشناسان پرستاری؛ کلیدی‌ترین عضو سلامت محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور پرستار در جامعه آشکار است و فرهنگ جامعه به پرستاری باید آشنایی داشته باشد، بیان کرد: این افراد رابطه خوبی با بیمار ایجاد می‌کنند و اقداماتی چون مسئولیت پذیری، رعایت اخلاق حرفه‌ای و رازداری بیماران را به خوبی انجام می‌دهند.

زاهد‌صفت با بیان اینکه یک هم افزایی در بین گروه‌های مختلف انجام شده است و با تشکیل کارگروه‌ها مشکلات و مسائل را بررسی می‌کنند، افزود: معوقات یک ساله پرستاران و دانشگاه‌های ذیربط باید بررسی شود و یک راهکاری مناسب برای آن درنظر گرفته شود.

ضرورت بررسی صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

وی افزود: خواستار بررسی بحث صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بوده و امیدوارم زودتر آغاز شود.

رئیس شورای نظام پرستاری با بیان اینکه بحث نظام ارجاع مورد نظر پرستاری بوده و اضافه کاری از کارانه پرستاران جدا می‌شود، تصریح کرد: همچنین مدیریت خدمات پرستاری و تحت پوشش قرار گرفتن تعرفه پرستاری سبب شده تا سلامت همگانی راحت‌تر در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد.

زاهد‌صفت عنوان کرد: رعایت استانداردهای مراقبتی، حضور پرستاران در پزشک خانواده و برطرف شدن نابرابری مالی سبب می‌شود تا انگیزه پرستاران کم نشود.

منبع: بهداشت‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.