کد مطلب: ۲۰۱۱۵۷

«لاتاری» به‌شدت ناامید‌کننده است

«لاتاری» به‌شدت ناامید‌کننده است

دخانچی گفت: از نظر بنده فیلم لاتاری به‌شدت ناامید‌کننده و محافظه‌کارانه‌ای است.

دخانچی در آغاز مطلب در مورد فیلم "لاتاری" به کارگردانی محمدحسین مهدویان اظهار داشت: از نظر بنده فیلم لاتاری به شدت ناامید کننده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این مطلب افزود: فیلم «ایستاده در غبار» مهدویان اتفاق جدیدی در سینمای ایران و فیلم بسیار دوست داشتنی بود اما ماجرای نیمروز نقاط ضعف زیادی داشت.

این منتقد سینما در ادامه با بیان اینکه فیلم لاتاری مهدویان از لحاظ فرم و محتوا دارای اشکالاتی است بیان داشت: این فیلم از لحاظ فرمی به شدت خسته‌کننده است؛ چراکه قصه خیلی آرام و به کندی پیش می‌رود و هیچ درامی هم در آن شکل نمی‌گیرد.

دخانچی اضافه کرد: رابطه عاشقانه‌ای که میان دختر و پسر این فیلم نمایش داده شده به خوبی شکل نگرفته و در حقیقت انتظار ما را محقق و برآورده نمی‌کند.

این منتقد سینما یادآور شد: لاتاری می‌توانست تله فیلم باشد و از تلویزیون پخش شود. علاوه بر این، ترانه فیلم کاملا بی‌ربط پخش می‌شود، دوربین‌های در کمین هیچ موضوعیتی ندارند.

به عنوان مثال در فیلم ایستاده در غبار دوربین‌های در کمین کاملا کاربردی و به زیباتر شدن فیلم کمک می‌کند و حتی به نوعی ضروری است در ماجرای نیمروز هم تا حدودی لازم بود اما در لاتاری هیچ موضوعیتی ندارد و کمی به بهتر شدن فیلم نکرده است.

وی اذعان اشت: البته آقای مهدویان این کار را سبک خود معرفی کردند. هر کارگردانی می‌تواند سبک منحصر به خود را در نظر بگیرد اما به نظرم باید فایده‌ای هم برای فیلم داشته باشد.

این منتقد سینما در رابطه با ایرادات محتوایی فیلم لاتاری خاطرنشان کرد: در لاتاری چندین محور قابل بحث وجود دارد که به شدت نگران کننده است.

دخانچی در رابطه با شخصیت پردازی این فیلم بیان داشت: شخصیت موسی و احمد که احمد نماد امنیت ملی و عقلانیت دولت است اما گویا این عقلانیت همراهش نیست و با یک نگاه کلاسیک به آن دولت و حاکمیت را در حالت استیصال نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: لاتاری فیلم محافظه‌کارانه‌ای است. به نظر می‌رسد مسئله و موضوع این فیلم این است که ما در داخل مشکل داریم و باید در داخل حل کنیم اما خود فیلم هم مشکل را در بیرون حل می‌کند و اینجاست که خیلی هوشمندانه از جواب به سوال فرار می‌کند و به نظرم روایت این قصه به شدت نگران‌کننده است.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.