فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۲۲۹۸۹

٣٣ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته شده‌اند

٣٣ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته شده‌اند

۳۳ درصد بازنشستگان پیش از موعد بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و ۳۶ درصد آنان با ۱۰ سال بیمه‌پردازی بازنشسته شده‌اند.

براساس گزارش جامع مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان ارائه شده است؛ ۶۱ درصد بازنشستگان این سازمان را بازنشستگان عادی و ۳۹ درصد را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری بگیران تا پایان پایان سال ۱۳۹۵ معادل ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۷۲ پرونده است. از این میان یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۵۱ پرونده (۶۵ درصد) مربوط به بازنشستگان است.

۳۳ درصد بازنشستگان پیش از موعد، بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور (مطابق با مقررات قانون اصلاح تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶) هستند که از آن میان ۲۸ درصد مربوط به افراد با ۲۰ سال سابقه متوالی و ۵ درصد مربوط به افراد دارای ۲۵ سال سابقه متناوب پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان‌آور و بدون شرط سنی است.

۲۰ درصد بازنشستگان پیش از موعد را بازنشستگان قانون تعیین تکلیف اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند (مصوب سال ۱۳۹۲) تشکیل می‌دهند.

این بازنشستگان با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و دارا بودن شرط سنی ۶۰ سال (مردان) یا ۵۵ سال (زنان) بازنشسته شده‌اند.

۱۶ درصد بازنشستگان پیش از موعد، بازنشستگان بر اساس بندهای مربوطه در قوانین بودجه سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ هستند. مقررات ناظر بر بازنشستگی این افراد مشابه با مقررات قانون تعیین تکلیف است.

۱۲ درصد بازنشستگان پیش از موعد مطابق با ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع (شاغلین واحدهای صنعتی و تولیدی دارای ۲۵ سال سابقه) بازنشسته شده‌اند.

۸ درصد بازنشستگان پیش از موعد مطابق با بخشنامه‌های ۶۱۳ و ۵۷۷ فنی (داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه با شرط سنی ۵۵ (مردان) و ۴۵ (زنان) و یا داشتن ۳۰ سال سابقه بدون شرط سنی) به بازنشستگی رسیده‌اند.

بخشنامه ۶۱۳ بین سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ و بخشنامه ۵۷۷ بین سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ هر یک به مدت یک سال به اجرا درآمده‌اند.

۲ درصد بازنشستگان پیش از موعد مربوط به بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان (دارا بودن ۲۰ سال سابقه و یا سن ۵۰ سال (مردان) یا ۴۵ سال (زنان)، دارا بودن ۳۰ سال سابقه بدون شرط سنی) است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.