کد مطلب: ۵۸۰۶۷۲

زالی:

تهران به ۱۳ میلیون دوز واکسن دیگر نیاز دارد

تهران به ۱۳ میلیون دوز واکسن دیگر نیاز دارد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون برای گروه‌های بالای ۱۸ سال تهرانی را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دز نیاز داریم که حدود ۱۳ میلیون دوز دیگر نیاز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران امروز جمعه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: برای اینکه بتوانیم تمام افراد بالای ۱۸ سال را پوشش واکسیناسیون قرار دهیم طبیعتا امکانات لازم فراهم نیست و این جلسه امروز برگزار شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای این کار انجام شود و اگر این امکانات فراهم شود می‌توانیم ظرف ۱۰ روز واکسیناسیون در استان را به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: اولین تاکتیک ما افزایش مراکز تجمیعی است و موارد دیگر شامل افزایش شیفت‌های مراکز به دو و سه شیفت، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌ها که امکانات لازم و فضای جداگانه دارند است همچنین مراکز بهداشتی که فعال نبودند هم وارد مدار می‌شوند، این دست اقداماتی است که می‌تواند سرعت بیشتری به واکسیناسیون دهد.

زالی تاکید کرد: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون برای گروه‌های بالای ۱۸ سال تهرانی را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دز نیاز داریم و با توجه به روند رو به رشدی که در روزهای اخیر در واکسیناسیون داشته‌ایم تا ساعت ۶ روز پنجشنبه ۲۵ شهریور هفت میلیون و ۱۲۵ هزار دُز در تهران واکسن تزریق شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: حدود ۱۳ میلیون دز دیگر برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال ساکن تهران نیاز داریم.

وی افزود: برای انجام این واکسیناسیون در طی ۱۰ روز آینده، همه این ۱۳ میلیون دز مورد نیاز ما نیست چون طی ۱۰ روز ما با هفت میلیون دز می‌توانیم طرح را اجرا کنیم که از این تعداد شش میلیون مربوط به دز اول است و نزدیک به یک میلیون دز نیز مربوط به دز دوم است.

زالی ادامه داد: از همین رو به نظر می‌رسد اکنون با تامین هفت میلیون دُز می توان واکسیناسیون همگانی را در تهران عملیاتی کرد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.