فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۳۹۰۵

گسترش موج ششم کرونا در کشور/ آماده‌باش مراکز بهداشتی

گسترش موج ششم کرونا در کشور/ آماده‌باش مراکز بهداشتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همه‌ کارکنان و واحد‌های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده‌باش شد. پیش از این وزیر بهداشت از آغاز موج ششم کرونا خبر داده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به گسترش سویه امیکرون و آغاز موج ششم کرونا آیا مراکز بهداشتی آمادگی لازم را دارند؟

حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به همه‌ کارکنان و واحد‌های ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت آماده‌باش داده‌ایم.

به نقل از ایرنا ، همچنین بهرام عین‌اللهی گفت: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه‌ریزی‌ها رصد و بررسی شده و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.

راه اصلی مقابله با اومیکرون

وی گفت: راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است. این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش برای موج ششم کرونا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد. اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وزیر بهداشت بیان کرد: در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

خدمات هوشمند برای معاینات

عین اللهی درمورد افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد. امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است. این طرح در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.

چندی پیش رسانه‌ها از آغاز موج ششم کرونا در کشور خبر دادند ( تسنیم ). وزیر بهداشت نیز در صفحه مجازی خود آغاز پیک ششم کرونا در کشور را تایید کرد و نوشت: متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملاً وارد پیک (موج) ششم بیماری شده‌ایم ( تسنیم ).

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.