خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۴۸۳۰

شمخانی:

با تعهدات طرفین در مذاکرات وین فاصله داریم

با تعهدات طرفین در مذاکرات وین فاصله داریم

شمخانی بر ضرورت متوازن‌سازی تعهدات در مذاکرات وین تاکید دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین ، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.

به نقل ایرنا ، علی شمخانی در واکنش به برخی خوش‌بینی‌های غیرواقع‌گرایانه نسبت به مذاکرات وین در توییتی نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: تصمیمات سیاسی در واشینگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

همچنین وی روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.

یکی از موضوعات اساسی لغو تحریم‌ها است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه درباره مذاکرات وین گفت: یکی از موضوعات اساسی ما برای لغو تحریم‌ها، گرفتن تضمین‌ها است. درباره تضمین در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی، اعلام کردیم که در بخشی‌هایی از آن موافقت‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه هیات مذاکره‌کننده ایران درباره تضمین دنبال می‌کند، در همه سطوح سیاسی، حقوقی و اقتصادی است که در بخش‌هایی از آن توافقاتی حاصل شده اما هنوز هیات مذاکره‌کننده ایران با جدیت اخذ تضمین ملموس از طرف‌های غربی و پایبندی به تعهداتی که بر مبنای توافق وین حاصل می‌شود را دنبال می‌کند.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.