خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۵۹۴۹

مذاکرات وین به مرحله نهایی رسیده است؟

مذاکرات وین به مرحله نهایی رسیده است؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به واشنگتن‌ دیدگاهش را درباره وضع فعلی مذاکرات وین‌ و احتمال به نتیجه رسیدن آن مطرح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحال حاضر روند مذاکرات وین در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

آنطور که ایسنا به نقل از شبکه فرانس ۲۴ نوشته، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود، درباره پیشرفت مذاکرت وین گفت: نمی‌دانم یک‌هفته، دو هفته یا سه هفته طول خواهد کشید اما مطمئنا در آخرین مراحل مذاکره هستیم.

بورل گفت، رسیدن به یک توافق در زمینه لغو تحریم‌ها و بازگرداندن اقدامات هسته‌ای ایران به حالت قبل، «مهم‌ترین مسئله است». او ابراز امیدواری کرد که گشایشی صورت می‌گیرد «چون دو طرف از خود آمادگی نشان داده‌اند».
او همچنین گفت که پیش از خروج‌ دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران به توافق پایبند بوده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علاوه بر این، مطرح کرد که روسیه نقش سازنده‌ای را در مذاکرت وین ایفا می‌کند.

جلسه‌ای محرمانه رابرت مالی با مجلس سنای آمریکا

بنابر گزارش فیری بیکن، جمهوری خواهان مدتهاست که راب مالی را تحت فشار قرار می دهند تا درباره مذاکرات وین با ایران توضیحاتی ارائه کند اما این تلاش‌ها تاکنون نتیجه ای نداشت تا اینکه روز جمعه جمعی از قانونگذاران در نامه‌ای رسمی به وزارت امورخارجه آمریکا خواستار حضور راب مالی در مقابل مجلس نمایندگان شدند.

مالی همچنین قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای محرمانه با کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به سرپرستی باب منندز داشته باشد و به سوالات درباره مذاکرات وین پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا ، راب مالی سرپرست هیات مذاکره کننده آمریکا در وین در حالی قرار است با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی دیدار کند که دور هشتم مذاکرات وین و ١+۴ برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم های ایران که باحضور غیرمستقیم مذاکره کنندگان آمریکایی در وین، پایتخت اتریش انجام می‌شود پس از یک وقفه چند روزه از امروز (سه شنبه) از سرگرفته خواهد شد.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.