فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۹۱۳۰

تمدید محدودیت‌های کرونایی/ دورکاری کدام شاغلان تمدید شد؟

تمدید محدودیت‌های کرونایی/ دورکاری کدام شاغلان تمدید شد؟

آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین مصوبه ابلاغی ستاد ملی کرونا چیست؟

به نقل از ایسنا، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا درصفحه توییتر خود آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در تاریخ ۳۰ بهمن ماه را اعلام کرد.

وی در توییتی نوشت:«۱.تعطیلی مهد کودک‌ها در شهرهای قرمز به مدت یک هفته دیگر

۲. دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال به مدت یک هفته دیگر

‏۳. تاکید مجدد بر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان‌ها در خصوص «حضوری یا غیر حضوری» بودن آموزش مدارس و دانشگاه‌های آن منطقه، بر اساس میزان شیوع بیماری در میان دانش آموزان و دانشجویان

۴.نظارت بر رعایت جدی‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اصناف و وسائل نقلیه عمومی بخصوص مترو و ایرلاین‌ها

‏۵. کنترل جدی‌تر اجتماعات بر اساس محدودیت‌های تصویب شده در گذشته (اجتماعات فرهنگی اجتماعی مذهبی در حد ۲۰ درصد ظرفیت فضا و جلسات اداری حداکثر ۳۰ نفره و هر دو به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه) و تمدید یک هفته‌ای آن محدودیت‌ها

‏۶.در مورد کارکنان ادارات تاکید می‌شود که کارکنان گرامی باید واکسیناسیون را انجام دهند یا هر ۱۵ روز یکبار تست منفی PCR ارائه دهند.»

هفته دوم اسفند به اوج امیکرون می‌رسیم

همچنین یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: واکسن خاص اُمیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می‌شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می‌تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می‌توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

او با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می‌رود، افزود: کسانی که بیش از چهار ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا و سویه اُمیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرارسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.