کد مطلب: ۶۳۱۸۵۸

با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی متوقف می‌شود؟

با لغو تحریم‌ها غنی‌سازی متوقف می‌شود؟

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص مذاکرات گفت: حتی اگر تحریم‌ها لغو شود غنی‌سازی ۲۰ درصد ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با لغو تحریم‌ ها غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران متوقف می‌شود؟

به نقل از فارس ، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در خصوص غنی‌سازی و مذاکرات گفت: غنی‌سازی برقرار است و با سقف حداکثری ۶۰ درصد دنبال می‌شود که منجر شد غربی‌ها شتابان پای مذاکره بیایند و با لغو تحریم‌ها هم ۲۰ درصد و هم ۵ درصد ادامه پیدا می‌کند، توانمندی‌های داخلی نشان داد برگشت‌پذیری امکان‌پذیر است و توانمندی‌ها در غنی‌سازی به گونه‌ای است که هر تصمیمی نظام بگیرد قابل اجرا است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قانون راهبردی مجلس ۱۰۰ درصد اجرا شد و در برخی بخش‌ها جلوتر هستیم و امیدواریم عامل خوبی برای لغو تحریم‌ها باشد، از سوی دیگر نیز مذاکرات در حال دنبال شدن است و امیدواریم با رفع تحریم‌ها به توافق پایدار دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث حقوقی مسأله‌ای به اسم تضمین وجود ندارد و آن چیزی که هست دولت آمریکا است که تعهد دهد دوباره از این مذاکرات خارج نشود، از این سو باید راهی برای بازگشت مجدد در صورت عدم عمل به تعهدات طرف مقابل وجود داشته باشد که در صورت تخلف برگشت‌پذیری با سرعت امکان‌پذیر باشد؛ امروز آمریکا متعهد شده است و به صورت کتبی اعلام کرده‌اند که به تعهدات خود عمل می‌کنند و تحریم‌ها را لغو می کند ولی برخی مسائل دیگر در مذاکرات وجود دارد.

اسلامی در خصوص توان دفاعی، گفت: ظرفیت به وجود آمده در این هشت سال گذشته به گونه‌ای است که قدرت دفاعی ما قابل مقایسه با قبل نیست و این حاصل تدابیر رهبر معظم انقلاب است زیرا این منویات ابلاغ شده بود و فرمانی است که باید اجرا می‌شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: البته در سیستم انرژی هسته‌ای هم دستوراتی از سوی رهبر معظم انقلاب بود که اجرا نشده است، در حالی‌که از ۲۰ سال پیش تاکنون رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند ولی اجرا نشده و ما مصمم به دنبال کردن آن هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.