کد مطلب: ۶۳۳۱۹۱

جدیدترین اخبار از مذاکرات وین/ چقدر تا نتیجه فاصله داریم؟

جدیدترین اخبار از مذاکرات وین/ چقدر تا نتیجه فاصله داریم؟

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در مذاکرات وین با تاکید به بهره جستن از فرصت دیپلماتیک موجود برای احیای توافق هسته‌ای از برگزاری دیداری میان هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپا و آمریکا در مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

استفنی القاق، نماینده انگلیس در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در صفحه توییترش درباره احتمال دست یافتن به توافقی در راستای احیای توافق هسته‌ای با استفاده از هشتگ "EndgameViennaTalks" به معنی پایان کار در مذاکرات وین، نوشت: حصول یک توافق در وین امکان‌پذیر است اما تضمین شده نیست. نباید پیش از بسته شدن پنجره دیپلماتیک، فرصت را از دست بدهیم. الان باید چند متر آخر را طی کنیم.

برای توافق خوب و فوری آمادگی داریم

همچنین در تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه کشورمان آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بورل در این گفتگوی تلفنی گفت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفتگوها در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

حسین امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفت: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

مراحل پایانی مذاکرات وین نزدیک است

به نقل از ایسنا ، انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی نوشت: ما در مراحل پایانی مذاکرات وین بر سر برجام قرار داریم. پرونده برخی مسائل همچنان باز است و موفقیت در چنین مذاکرات پیچیده‌ای هرگز تضمین‌شده نیست.

ما در تیم هماهنگی تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم اما هنوز به آن نقطه (توافق) نرسیده‌ایم.

درحالی که طی شب گذشته اظهارنظرهایی درباره پایان مذاکرات وین مطرح شده است، یک منبع آشنا با فضای گفتگوها گفت: موارد اختلافی با آمریکا هنوز باز است.

نتایج مورد نظر در دسترس است

صالحی عضو سابق هیأت مذاکره کننده گفت: به نظر می‌رسد با اطلاعاتی که می‌رسد به نتایج مورد نظر در مذاکرات بر اساس منافع ملی برسیم و اگر بهانه جویی‌ها و نگرانی‌های ساختگی از سوی غربی‌ها در کار نباشد نتایج مورد نظر در دسترس است.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر علمی و فناوری در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، از ۶۰ درصد و ۲۰ درصد و فلز اورانیوم گرفته تا نیروگاه‌ها و رادیودارو‌ها در بیمارستان‌ها و فناوری کوآنتوم، شرایط بسیار خوبی داریم که بر همین اساس دوستان با پشتوانه‌ای که دارند محکم در حال مذاکره هستند.

مذاکرات وین طاقت فرسا بود

همچنین فیلیپه اره را نماینده فرانسه در مذاکرات وین از اتمام مذاکرات خبر داد و از سایر مذاکره کنندگان تشکر کرد.

میخاییل اولیانوف، نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین در توییتر خود نوشت: دیروز۱۱ ماه از آغاز مذاکرات وین می‌گذرد. یک ماراتن طولانی و طاقت فرسا، اکنون تقریباً تمام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.