کد مطلب: ۶۴۶۸۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تایید جدیدترین واکسن کرونا / تست کرونا با دستگاه دم سنج

تایید جدیدترین واکسن کرونا / تست کرونا با دستگاه دم سنج

سازمان نظارتی محصولات دارویی و بهداشتی جدیدترین واکسن کرونا را تایید کرد. همچنین سازمان غذا و دارو دم سنج تشخیص کرونا را معتبر دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جدیدترین واکسن کرونا از سمت ناظران برای استفاده در بریتانیا تایید شد. این واکسن «والنوا» نام دارد و با روش قدیمی تولید واکسن فلج اطفال و آنفولانزا تولید می‌شود. این واکسن شامل ویروس غیرفعال کرونا است. به گونه‌ای که باعث بیماری نمی‌شود اما به بدن یاد می‌دهد که چگونه با بیماری مبارزه کند.

به نقل از بی‌بی‌سی ، قرار بود بریتانیا تعداد ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را دریافت کند اما دولت در ماه سپتامبر به دلیل نقض تعهدات آن را لغو کرد. والنوا که یک کمپانی فرانسوی است به شدت چنین اتهامی را رد کرد. دکتر جون رین، مدیر اجرایی سازمان نظارتی محصولات دارویی و بهداشتی بریتانیا، گفت که تایید این واکسن پس از بررسی دقیق ایمنی، کیفیت و اثربخشی آن صورت گرفت.

مانند آسترازنکا و فایزر این واکسن هم در دو دوز تزریق می‌شود. والنوا برای تزریق به افراد ۱۸ تا ۵۰ سال مناسب است و فاصله بین دو دوز آن ۲۸ روز است.

این واکسن که در کارخانه‌ای واقع در لیوینستون در نزدیکی ادینبرگ تولید شده است، ششمین واکسن کرونایی است که توسط سازمان نظارتی محصولات دارویی و بهداشتی تایید می‌شود. در مراحل آزمایشی این واکسن، نتیجه آزمایش خون افرادی که برای تزریق واکسن داوطلب شده بودند سطح بالایی از خنثی سازی آنتی بادی‌ها را علیه ویروس کرونا نشان می‌داد.

این واکسن در رقابت با آسترازنکا بهتر عمل کرد. متخصصان می‌گویند ممکن است استفاده از کل ویروس به جای پروتئین آن باعث شود والنوا در مقابل سویه‌های جدید کرونا در آینده موثرتر عمل کند.

سازمان نظارتی محصولات دارویی و بهداشتی همچنین تزریق واکسن فایزر را به کودکان ۶ تا ۱۱ سال تایید کرد.

دستگاه دم سنج برای تشخیص کرونا از طریف تنفس

همچنین پنج شنبه گذشته سازمان جهانی غذا و دارو اولین تست تشخیص کرونا از طریق تنفس را تایید کرد. به نقل از ای‌پی نیوز ، این دم سنج که InspectIR نام دارد به اندازه یک چمدان کوچک حجم دارد و می‌توان از آن در مطب‌های دکتر و بیمارستان‌ها و همچنین در مراکز سیار تشخیص کرونا استفاده کرد. نتیجه این تست در کمتر از سه دقیقه مشخص می‌شود اما باید تحت نظارت افراد متخصص باشد.

دکتر جف شارن، سرپرست مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی در اف‌دی‌ای گفت: «این دستگاه یکی دیگر از نوآوری‌های سریعی است که در زمان کرونا و برای تشخیص این بیماری اتفاق افتاده است». اف‌دی‌ای اعلام کرد اینسپکت آی‌آر در تشخیص تست مثبت ۹۱٫۲ درصد و در تشخیص تست منفی ۹۹٫۳ درصد دقیق عمل می‌کند.

کمپانی اینسپکت آی‌آر قرار است هر هفته ۱۰۰ دستگاه دم سنج کرونا تولید کند. هر کدام از این دستگاه‌ها روزانه می‌توانند تعداد ۱۶۰ نمونه تنفسی را بررسی کنند. با وجود این دستگاه انتظار می‌رود ظرفیت تست‌های روزانه کرونا به ۲۰۰۰ تست در روز یعنی حدود ۶۴ هزار تست در ماه برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.