خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۹۴۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استقبال دانشجویان برای مهاجرت به کشورهای شرقی

استقبال دانشجویان برای مهاجرت به کشورهای شرقی

معاون بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم با بیان اینکه مجوز ۶۵ موسسه اعزام دانشجو به خارج طی سال‌های اخیر لغو شد، گفت: اخیرا استقبال از کشورهای شرقی برای اعزام دانشجو زیاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم گفت: مجوز ۶۵ موسسه اعزام دانشجو به خارج طی سال‌های اخیر لغو شد.

رضا سلمان‌پور روز گذشته به مهر اعلام کرد: «طی چند سال اخیر ۲۵۰ مؤسسه اعزام دانشجو به خارج فعال بودند که برخی از آن‌ها تخلفات متعددی داشته‌اند، لذا مجوز فعالیت برخی از آن‌ها لغو شد و یا به حالت تعلیق درآمد.»

آنطور که او اذعان دارد: در حال حاضر حدود ۱۸۵ مؤسسه اعزام دانشجو فعال هستند که طی سال‌های اخیر از ۲۵۰ مؤسسه به ۱۸۵ مؤسسه رسید.

وی ادامه داد: «در حال حاضر ممکن است موسساتی به‌صورت غیرمجاز و یا غیرقانونی فعالیت داشته باشند. مسلماً ما اگر مطلع شویم از طریق اهرم‌های قانونی جلوی فعالیت آنها را می‌گیریم.».

استقبال از کشورهای شرقی برای اعزام دانشجو

سلمان‌پور توضیح داد: متقاضیان اعزام به خارج برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، باید ابتدا قانونی بودن این مؤسسات را دنبال کنند.

او اضافه کرد: «حدود ۳۰۰ متقاضی جدید نیز برای تأسیس مؤسسات دریافت شد. با توجه به سختی شرایط اخذ مجوز، با درخواست تعدادی موافقت شد. در مراحل راه‌اندازی مؤسسات اعزام جدید هستند.».

آن‌طور که او درباره درخواست‌های جدید اعزام گفت، اخیرا استقبال از کشورهای شرقی زیاد است، رشد متقاضی برای تأسیس مؤسسات برای اعزام به کشورهای شرقی هم رو به ‌افزایش است.

اما وضعیت مهاجرت دانشجویان از ایران چگونه است؟ ۳۷ درصد از دارندگان مدال در المپیادهای دانش‌آموزی، ۲۵ درصد از مشمولان بنیاد نخبگان و ۱۵ درصد از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری مقیم کشورهای دیگر هستند. این آماری است که سال گذشته رصدخانه مهاجرت ایران از کوچ دانشجویان و نحبگان داد.

همچنین بیش از ۵۶۰۰ نفر تعداد مشمولان بنیاد نخبگان طی بازه زمانی ۸۰ تا ۹۴ هستند. از این تعداد نیز حدود ۱۵۰۰ نفر مقیم خارج هستند. در همین بازه زمانی از تعداد حدود ۵۴ هزار نفر از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری، بیش از ۸۰۰۰ نفر مهاجرت کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.