کد مطلب: ۷۰۹۶۷۷

شهرستان خوی حدود ۶۰ بار لرزید/ خسارت شدید ۲۹ مدرسه

شهرستان خوی حدود 60 بار لرزید/ خسارت شدید 29 مدرسه

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: در اثر زمین لرزه بامداد روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه امسال در شهرستان خوی هزار واحد مسکونی بالای ۸۰ درصد و سه هزار واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین جزئیات از زلزله خوی را بخوانید.

به نقل از ایسنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در ساعت ۳:۵۱ روز چهارشنبه ۱۳ مهر شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه باعث مصدوم شدن تعدادی از افراد و آسیب دیدن بعضی از واحدهای مسکونی شد.

به دنبال این زمین لرزه ۱۱۱۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند از این تعداد بیش از ۸۰۰ نفر بر اثر ترس و وحشت زلزله هنگام فرار دچار آسیب شدند که اکثر مصدومان مداوا و تنها ۸۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

همچنین این زمین لرزه باعث بروز خسارت بالای ۸۰ درصد به۴۶۹ واحد مسکونی شد.

۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

62377411

ساعت ۹:۰۲ : مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند.

جواد جنگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت مدارس آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در شهرستان خوی با بیان اینکه ۸ اکیپ به صورت میدانی از فضاهای آموزشی شهرستان خوی بازدید به عمل آوردند،خاطر نشان کرد: بر اساس برآورده اولیه از ۶۰ آموزشگاه بازدید شده، ۲۹ مدرسه دچار آسیب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تداوم آموزش دانش آموزان مدارس آسیب دیده راهکارهای مناسب را پیش بینی خواهد کرد،گفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله شهرستان خوی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پایان فرآیند بازسازی مدارس آسیب دیده، استفاده از شیفت بعد از ظهر مدارس همجوار و آموزش مجازی در دستور کار قرار دارد.

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

62397157

ساعت ۱۰:۰۲ :معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی خبرداد.

یاسر رهبردین در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد ۱۳ مهرماه در خوی که خساراتی به واحدهای مسکونی شهرستان وارد کرد با دستور معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی عملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات آواربرداری توسط ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از روستای موسی قلی کندی که کانون زمین لرزه بود آغاز شد که انتظار می رود در کمترین زمان ممکن عملیات آوار برداری انجام شود.

رهبردین خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات آواربرداری با توجه به سرمای زودرس در منطقه عملیات بازسازی آغاز می شود که همکاری مردم و نهادهای خدمات رسان می تواند در تسریع عملیات یاری رسان باشد.

خسارت ۴۰۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه خوی

به نقل از مهر، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ساعت چهار بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر (زمان وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری) تاکنون حدود ۶۰ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت کرده است.

این پس لرزه‌ها بیشتر بین ۲.۵ تا سه ریشتر قدرت داشته است.

عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده در خوی افزود: در اثر زمین لرزه بامداد روز چهارشنبه ۱۳ مهرماه امسال در شهرستان خوی هزار واحد مسکونی بالای ۸۰ درصد و سه هزار واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه طی این زمین لرزه ۱۲ روستای بخش مرکزی خوی به طور مستقیم درگیر زلزله هستند، ادامه داد: در اثر این زمین لرزه یک هزار و ۱۲۶ نفر مصدوم شدند.

جعفری با بیان اینکه بیشتر مصدومان بر اثر فرار و هراس به وجود آمده دچار آسیب شده‌اند، تصریح کرد: مصدومان مراجعه کننده به مراکز درمانی اغلب آسیب جزئی دیده و به طور سرپایی درمان و مرخص شده‌اند و تعداد ۸۶ نفر مصدوم بستری شدند.

مدیر کل با اشاره به حضور نیروهای امداد در مناطق زلزله‌زده و ارائه خدمات به مصدومان عنوان کرد: ۳۵ تیم هلال‌احمر به تعداد ۱۲۰ نفر شامل واکنش سریع، جستجو نجاتو ۱۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۲۶ نفر تکنسین در مناطق زلزله‌زده حضور فعال دارند.

جعفری با بیان اینکه طی زمین لرزه در شهرستان خوی تعداد ۳۰ تیم ارزیاب بنیاد مسکن در حال فعالیت هستند، گفت: در این حادثه تعداد ۲ هزار و ۵۴ دستگاه چادر، سه هزار تخته پتو، ۲ هزار و ۵۴ موکت، ۶هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته توزیع شده است.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.