کد مطلب: ۷۳۴۶۶۶

تظاهرات در چین در اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها

تظاهرات در چین در اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها

دانشجویان چینی در اعتراض به تعطیلی دانشگاه خود در چارچوب محدودیت‌های کرونا تظاهرات کردند. تظاهرات در چین از کجا شروع شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، همین دیروز بود که مقامات محلی بعضی کاهش مقررات سختگیرانه در رابطه با کرونا را اعلام کردند. اما تظاهرات در چین همچنان ادامه دارد. این بار اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها بود.

ایسنا در گزارشی نوشت: دانشجویان دانشگاه فناوری نانکینگ (شرق چین) روز سه‌شنبه در اعتراض به تعطیل شدن دانشگاه‌‎ها در چارچوب محدودیت کرونایی تظاهرات کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خطاب به یکی از مسئولان دانشگاه فریاد زد: شما قدرت خود را از دانشجویان می‌گیرید نه از خودتان، در خدمت دانشجویان باشید!

بسیاری از دانشگاه‌های چین به تازگی بر اساس سیاست‌های بهداشتی دولت تعطیل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، برخی از اشکال محدودیت‌های سفر همچنان در 53 شهر که حدود یک سوم جمعیت 1.4 میلیاردی چین را تشکیل می‌دهند، اعمال می‌شود.

ماجرای تظاهرات در چین

به گزارش ایسنا، اعتراضات در چین از ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ در پی وقوع آتش‌سوزی در یک آپارتمان در اورومچی، سین‌کیانگ واقع در شمال غرب چین که ۱۰ کشته بر جای گذاشت، آغاز شده است. چون مسئولان به دلیل قوانین کرونایی اجازه ندادند که مردم از ساختمان خارج شوند و این فاجعه به نارضایتی و خشم عمومی منجر شد.

پس از اعتراض‌های بی‌سابقه هفته گذشته علیه محدودیت‌های کرونایی در چین، از ابتدای روز یکشنبه بیشتر شهرهای چین از جمله ارومچی در مناطق دوردست غربی این کشور کاهش در محدودیت‌های کرونا را اعلام کردند.

مقامات ارومچی، پایتخت منطقه سین کیانگ و جایی که اعتراض‌ها در آن آغاز شد، اعلام کرده ‌اند که از دوشنبه پاساژها، بازارها، رستوران‌ها و سایر مکان‌های عمومی را بازگشایی می‌کند و پس از ماه‌ها قرنطینه‌های شدید پایان خواهند یافت.

سیاست ضد کووید شی جین‌پینگ تأثیر مخربی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان داشته است و زنجیره‌های تامین جهانی را آشفته کرده است.

اما علیرغم کاهش محدودیت‌ها، بسیاری از کارشناسان می‌گویند به دلیل نیاز به افزایش حجم واکسیناسیون به‌ویژه در میان جمعیت عظیم سالمندان این کشور، بعید است که چین تا پیش از ماه مارس بازگشایی‌های گسترده را آغاز کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.