کد مطلب: ۷۵۲۵۳۵

مدارس تهران فردا باز است

مدارس تهران فردا باز است

به گفته وزیر آموزش و پرورش فردا 3 بهمن 1401 تمامی مدارس تهران باز است و نباید به خاطر عوامل گوناگون مدارس تعطیل شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از فردا تمامی مدارس تهران باز است و فقط در موارد استثنا دانش‌آموزان تعطیل می‌شوند.

مدارس باید آخرین جایی باشد که تعطیل می‌شود و از فردا تمام مراکز آموزشی تهران باز می‌شود.

وی افزود: از فردا مدارس دیگر تعطیل نخواهد شد و مدارس باید کلاس‌های درس نوبت دوم را شروع کنند و امتحانات باقی مانده نوبت اول را دربین کلاس‌ها برگزار کنند.

نوری اعلام کرد: بر اساس شاخص‌های جهانی در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که به هر دلیلی مدارس تعطیل شود و باید کاستی‌های این مدت را جبران کنیم.

بررسی مشکلات تعطیلی مدارس

با تعطیلی مدارس، مدرسه و والدین در ارتباط با مسائل آموزشی و مالی با چالش مواجه هستند، فشار مضاعف به مادران خانواده وارد می‌شود (مخصوصا اگر شاغل باشند)، چرا که عموما با مجازی شدن، این مادر است که باید نقش معلم دوم را ایفا کند.
آسیب به یادگیری بلندمدت دانش‌آموزان که ثمره‌اش را سالها بعد خواهیم دید. تعطیل کردن یا مجازی کردن، خیلی فرقی نمی‌کند، دانش آموزان در مجازی خوب درس را فرا نمی‌گیرند.

بی اقتدار شدن مدارس از نظر دانش‌آموزان، به عنوان رکنی از ارکان آموزش کودکان از دیگر مشکلات تعطیلی گاه و بی‌گاه آموزش حضوری مدارس است.

دانش‌آموزی که تعطیل یا مجازی می‌شود قطعا خودش تنها نیست، بلکه «والد و کودک» با هم هستند. چه معنی می دهد که دانش‌آموز تعطیل می‌شود ولی فکری به این مسئله نمی‌شود اگر پدر و مادر هر دو شاغل باشند چه مشکلاتی برایشان پدید می آید؟

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.