خبر فوری:

کد مطلب: ۷۵۹۵۸۰

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه/ شمار قربانیان بازهم بیشتر شد

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه/ شمار قربانیان بازهم بیشتر شد

با اعلام رئیس جمهور ترکیه، شمار قربانیان زلزله‌‌های «قهرمان‌ماراش» به 19 هزار و 388 تن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از افزایش شمار قربانیان زلزله در این کشور خبر داد. اردوغان در این باره گفت: شمار قربانیان زلزله‌ به ۱۸ هزار و ۹۹۱ تن و تعداد نجات یافتگان نیز به ۷۵ هزار و ۵۲۳ نفر افزایش یافته است. رئیس جمهور ترکیه همچنین از تخلیه بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده به سایر استان‌های این کشور خبر داد.
بر اساس آمارهای رسمی، در سوریه نیز ۳۳۷۷ قربانی ناشی از زلزله گزارش شده است. به گزارش الجزیره، تاکنون مجموع تلفات زلزله در این دو کشور از ۲۲ هزار تن فراتر رفته است.

ترکیه 8 پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون 8 پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت‌وساز غیر اصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شد‌ه‌اند، بازداشت کرده‌اند.

منابع ترکیه‌ای از آغاز بازداشت‌ و جلب افرادی که در بالا رفتن تعداد تلفات زمین‌لرزه اخیر سهم داشته‌اند، خبر می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، دولت ترکیه شروع به بازداشت تمامی کسانی که به دلیل ارتباط با فساد، عامل بالا رفتن تعداد تلفات شده‌اند اقدام کرده است، از جمله مقامات محلی، شوراهای شهرداری و پیمانکارانی که با ساخت‌وساز غیراصولی جان هزاران نفر را گرفته‌اند.

در این راستا تاکنون هشت پیمانکار بازداشت شده‌اند. همچنین روزنامه‌الصباح از دستگیری مهندس ارشد مجتمع مسکونی «رنسانس رزیدنس» که در اثر زلزله در استان هاتای ترکیه به طور کامل ویران شده بود، خبر داد. او در حالی بازداشت شد که در فرودگاه استانبول قصد فرار به خارج ترکیه را داشت. (فارس)

اردوغان: قربانیان زلزله به ۲۱۰۴۳ نفر رسید

رئیس جمهوری ترکیه با ارائه جدیدترین آمار قربانیان زلزله هولناک این کشور گفت که شمار جانباختگان زلزله به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر افزایش یافته است.

اردوغان با بیان اینکه عملیات نجات در برخی شهرها و مناطق پایان یافته است، تاکید کرد: با بازدید از مناطق آسیب دیده، متوجه شدیم که با یک فاجعه بزرگ مواجه هستیم.

وی ادامه داد:۱۴ میلیون شهروند در زلزله دوشنبه گذشته آسیب دیده‌اند و تعداد زلزله زدگان مناطق آسیب دیده و اطراف آن ممکن است به ۲۰ میلیون نفر برسد. (قدس آنلاین)

زلزله ترکیه؛ نجات معجزه‌آسای خانواده ۵ نفره پس از ۱۲۹ ساعت

تیم‌های امداد و نجات در ترکیه یک خانواده پنج نفره را که به مدت پنج روز در زیر آوار خانه فروریخته‌شان زنده مانده بودند، نجات دادند.

امدادگران ابتدا مادر و دختری را به نام‌های "حووا" و "فاطماگل اصلان" از میان تلِ آوار در شهر "نورداغی" در استان "غازی عینتاب" بیرون آوردند.

تیم‌ امدادی سپس به "حسن اصلان" پدر خانواده رسیدند و او نیز اصرار کرد که امدادگران دختر دیگرش، "زینب" و پسرش "سالتیک بوگرا" را که زنده هستند، نجات دهند.

امدادگران پس از خارج کردن پدر از زیر آوار فریاد "خدا بزرگ است!" سر دادند.

با نجات معجزه‌آسای این خانواده پنج نفره پس از ۱۲۹ ساعت، تعداد افرادی که امروز شنبه در پنجمین روز پس از حادثه زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه و به رغم کاهش امیدها برای نجات بازماندگان در سرما و یخبندان نجات یافته‌اند به ۹ نفر رسید.

شمار قربانیان زلزله در مرز 23 هزار نفر

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در محل برپایی چادرهای زلزله‌زدگان در استادیوم دانشگاه آدی‌یامان اظهار داشت: شمار قربانیان زلزله‌‌های قهرمان‌ماراش به 19 هزار و 388 تن و تعداد نجات یافتگان نیز به 77هزار و711 نفر افزایش یافت.

وی همچنین از تخلیه بیش از 76 هزار نفر از مناطق زلزله‌زده به سایر استان‌های کشور خبر داده و اعلام کرد: شرکت خطوط هوایی ترکیه موظف به انتقال همه افرادی که خواستار رفتن به مناطق زلزله‌زده یا بازگشت هستند، است.

اردوغان با تاکید بر اینکه اولویت ما همیشه انسان و زندگی آنها بوده و اجازه سوء استفاده از آن را نخواهیم داد، تصریح کرد: به زلزله‌زدگانی که نمی‌خواهند در چادرها بمانند برای مدت یک سال، کمک‌هزینه اجاره مسکن داده می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: تدارکات لازم برای دادن 15 هزار لیره به هر خانوار بعلاوه هزینه اسباب‌کشی در حال انجام است. برنامه جامعی را آماده می‌کنیم که احیای کشور به‌ویژه منطقه زلزله زده را تضمین می‌کند.

اردوغان با اذعان به برخی نقص ها در ابتدای فاجعه گفت با وجود این وزرا و مسئولان از همان لحظه نخست در میدان بودند.

وی همچنین نسبت به سوء استفاده از اوضاع توسط برخی طرف ها برای غارت و سرقت هشدار داد و تصریح کرد به همین دلیل در مناطق زلزله زده حالت فوق العاده اعلام شد.

در همین حال، شمار جان باختگان زلزله در سوریه نیز به 3هزار و 507نفر افزایش یافت. در حال حاضر مجموع جان باختگان زلزله در ترکیه و سوریه به 22هزار و 895 نفر رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.