خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۱۷۷۶

زلزله خوی را لرزاند / مصدومیت ۱۶۵ نفر در زمین لرزه صبح امروز

زلزله خوی را لرزاند / مصدومیت 165 نفر در زمین لرزه صبح امروز

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر بار دیگر شهرستان خوی را لرزاند. این زلزله در ارومیه و تبریز نیز احساس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر بار دیگر شهرستان خوی را لرزاند. این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین بود و در ساعت ۶:۴۶ بامداد جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ رخ داد.

نزدیکترین مراکز استان به کانون زمین لرزه ارومیه و تبریز بوده است.

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده است.

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی در این باره گفت: ۶ اکیپ هلال احمر برای ارزیابی آسیب های احتمالی به منطقه اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به این لحظه ارزیابی کاملی از آسیب های احتمالی صورت نگرفته است تصریح کرد: تمامی ارگان های ذیربط در حال گردآوری و آسیب سنجی هستند و نتیجه را متعاقبا اعلام می‌کنیم.

فرماندار خوی: خسارت‌ زلزله کم و جزئی بود

فرماندار خوی با اشاره به گزارش‌های اولیه دریافتی از ارزیابان زمین لرزه بامداد جمعه این شهرستان گفت: خسارت‌های این زلزله در بررسی‌های اولیه بسیار کم و جزیی بوده است.

فرماندار خوی با اشاره به گزارش‌های اولیه دریافتی از ارزیابان زمین لرزه بامداد جمعه این شهرستان گفت: خسارت‌های این زلزله در بررسی‌های اولیه بسیار کم و جزیی بوده است.

ذبیح الله کاظمی روز جمعه افزود: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در حوالی بخش مرکزی خوی، تیم‌های ارزیاب و همچنین دهیاران و بخشداران به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که برخی از دیوارهای حیاط منازل دچار فرو ریختگی شده و برخی دیوار خانه‌ها نیز ترک برداشته است.

کاظمی ادامه داد: همچنین برق ۲ روستا و آب یک روستا قطع شده بود که کارشناسان شرکت‌های خدمات رسان در حال وصل آن هستند.

فرماندار خوی اظهار کرد: یک مورد هم‌ ریزش جزیی بخشی از کوه در یک راه ارتباطی گزارش شده که تیم‌های راهداری در حال رفع مشکل و پاکسازی هستند.

کاظمی یادآور شد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال تکمیل بررسی‌ها هستند ولی پیش‌بینی ها از خسارت کم‌ حکایت دارد.

آمار مصدومان زلزله صبح امروز خوی

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی پس از عیادت مصدومان زلزله ۵.۶ ریشتری سلماس به فارس گفت: ۱۶۵ نفر در زلزله امروز مصدوم شدند که از این تعداد ۱۳۹‌ نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۶ نفر نیازمند درمان بیشتر هستند که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.

زلزله خوی به واحدهای مسکونی ۱۰ روستا خسارت زد

جعفر برزگر در گفت و گو با تسنیم ، اظهار کرد: درپی وقوع زلزله 5.6 ریشتری صبح امروز در شهرستان های خوی و سلماس، کارشناسان فنی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان در اولین ساعات پس از وقوع زلزله باحضور در 10 روستای اعلام خسارت شده، واحدهای مسکونی خسارت دیده را مورد ارزیابی قراردادند.

وی افزود: بر اساس نتایج ارزیابی کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 80 واحد مسکونی در روستاهای شهرستان سلماس خسارت دیدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: از این تعداد 2 واحد مسکونی خسارت بالای 80 درصد و 78 واحدمسکونی با خسارت های جزئی زیر بین 20 تا 50 درصد ارزیابی شدند.

وی گفت: از مجموع 20 هزارو 560 واحد مسکونی روستایی در شهرستان سلماس تاکنون 6300 واحد مقاوم سازی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.