خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۲۰۱۲

وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در دریای خزر

وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در دریای خزر

زلزله ۵.۷ ریشتری شب گذشته در دریای خزر به وقوع پیوست. این زلزله در گیلان نیز احساس شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعت ۲۳:۳۱ دقیقه شامگاه دوشنبه، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتردر دریای خزر به وقوع پیوست.

به نقل از «نیوز آنرولد»، مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کرده‌اند که تاکنون خساراتی ناشی از وقوع این زلزله گزارش نشده است.

این زلزله در باکو و مناطق مختلفی از جمهوری آذربایجان احساس شده است.

مقامات محلی شهرستان «خاچماز» که بیشتر از مناطق دیگر این زمین‌لرزه در آن احساس شده نیز اعلام کرده‌اند که در حال ارزیابی خسارات زلزله هستند.

گفتنی است؛ این زلزله علاوه بر استان گیلان در ایران، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، گرجستان و ارمنستان نیز احساس شد.

زلزله آذربایجان خسارتی در استان گیلان نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری آذربایجان که در مناطقی از استان گیلان احساس شد خسارتی نداشته است.

امیر مرادی در گفتگو با مهر ، با اشاره به جزئیات وقوع زلزله در گیلان، اظهار کرد: بر اساس گزارش لرزه نگاری، زلزله ۵.۷ ریشتری در دریای خزر و در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده است.

وی از آماده باش همه دستگاه‌های خدمات رسان در مواقع بحران خبر داد و افزود: کشیک مدیریت بحران حتی در شب هم فعال شده است تا در صورت اتفاق احتمالی در صحنه باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع زلزله ۲.۲ ریشتری در اسالم تالش بیان کرد: مرکز اصلی زلزله در کشور همسایه گیلان (جمهوری آذربایجان) بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای هم استانی‌های عزیز وجود ندارد.

مرادی با اشاره به گزارش‌های دریافتی از فرمانداران تالش و آستارا از وضعیت این مناطق اضافه کرد: هیچ گونه خبری مبنی بر خسارت احتمالی در این شهرستان‌ها و سایر نقاط گیلان گزارش نشده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ خونسردی در مواقع بحرانی، افزود: در شرایط بحران باید مهم‌تر از همه چیز آرامش و خونسردی خود را حفظ کنیم و دیگران را هم به آرامش دعوت کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.