کد مطلب: ۸۴۴۰۱۰

زمان دریافت کارت آزمون استخدامی ۱۴۰۲ آموزش و پرورش اعلام شد

زمان دریافت کارت آزمون استخدامی 1402 آموزش و پرورش اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و‌ برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزمون استخدام دبیر و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش 12 مردادماه برگزار می‌شود و کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ نیز از روز دوشنبه 9 مرداد از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود؛ لذا داوطلبان برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

آن.گونه که تسنیم گزارش داده است، در این آزمون 22184 نفر در 12 گروه شغلی دبیری و 17 گروه شغلی هنرآموزی جذب می‌شوند. افراد استخدام شده به عنوان دبیر در دوره متوسطه اول و دوم و افراد استخدام شده به عنوان هنرآموز در هنرستان‌های کشور مشغول فعالیت خواهند شد.

به گفته وزارت آموزش و پرورش پذیرفته‌شدگان در این آزمون از مهر ماه تدریس در کلاس‌های درس را آغاز خواهند کرد.

نیاز برخی استان‌ها به جذب مجدد آموزگار

به نقل از ایسنا، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بابیان این‌که معیارهای عمومی، اختصاصی برای آموزگاری در مقطع ابتدایی مدنظر بود، در سؤالات این آزمون وجود داشت،گفت: طی بررسی‌هایی که انجام شد، احتمالاً نیاز به جذب مجدد در رشته آموزگاری در برخی از استان‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در سال جاری برای جبران کمبودهای نیروی انسانی آموزگاری در برخی از استان‌ها آزمون مجددی برگزار کنیم، گفت: اگر سازمان سنجش این آمادگی را داشته را داشته باشد، آزمون استخدامی آموزگاری در زمستان آینده برگزار خواهد شد تا کسری‌ها جبران شود.

لطیفی با اشاره به این که مسیر اصلی جذب و استخدام معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: باید برای جذب نیروی انسانی از طریق این دانشگاه کمک کنیم. همچنین در جلسه‌ای که روز گذشته با رئیس‌جمهور برگزار شد بر این موضوع تأکید شد و رئیس‌جمهور دستوراتی ارائه دادند، بنابراین امیدواریم بتوانیم جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان را تسریع و تقویت نماییم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.