کد مطلب: ۸۵۱۲۰۲

هتک حرمت به قرآن دانمارک را در شرایط خطرناکی قرار داد

هتک حرمت به قرآن دانمارک را در شرایط خطرناکی قرار داد

دولت دانمارک از تدبیر سخت‌گیرانه خود مبنی بر کنترل مرزی خبر داد و اعلام کرد این اقدامات در راستای هتک حرمت به قرآن در این کشور و کشور مجاور، سوئد، در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر دادگستری دانمارک امروز درباره هتک حرمت به قرآن گفت: با توجه به موارد آتش کشیدن‌ قرآن در مقطع اخیر برخی تهدیدات متوجه کشور ما شده است که شرایط را خطرناک کرده است. بنابراین نیازمند کنترل بیشتر در مرزها برای مقابله با تهدیدات علیه دانمارک است.

وزارت کشور دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرده است: پلیس ملی دانمارک با توصیه سرویس اطلاعاتی به اطلاع وزارت دادگستری رسانده که از نظر آن‌ها تداوم تشدید موقت کنترل بر روی مرز دانمارک ضروری است.

این عملیات‌های کنترلی در مرز سوئد و آلمان که پیش‌تر قرار بود تا ۱۳ اوت ادامه پیدا کند، حال تا ۱۷ اوت دامه پیدا خواهد کرد.

ماجرای هتک حرمت به قرآن چیست؟

«سلوان مومیکا» مهاجر عراقی روز هشتم تیر مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد با هتک حرمت به قرآن یک نسخه از این کتاب مقدس را سوزاند. این هتاکی در اروپا و بالاخص سوئد مسبوق به سابقه است.

ولید المقدادی، روزنامه‌نگار تحقیقی، در برنامه «بهترین گفتار» که از شبکه روسیا الیوم پخش می‌شود، گفت: «سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام "صقور السریان" بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود».

«راسموس پالودان» سیاستمدار سوئدی نیز روز یکم بهمن ۱۴۰۱ یک نسخه از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. این اقدام نظیر هتاکی اخیر مهاجر عراقی ذیل حمایت پلیس و دولت سوئد انجام شد.

این سیاستمدار سوئدی یک هفته بعد روز هفتم بهمن ۱۴۰۱ پس از اقامه نماز جمعه در کپنهاگ پایتخت دانمارک مقابل مسجد جامع این شهر بار دیگر به ساحت قرآن اهانت کرد. «راسموس پالودان» دلیل قرآن سوزی را عدم موافقت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو اعلام کرد!

«ادوین واگنسولد» عضو گروه راست افراطی موسوم به اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب (PEGIDA) نیز روز سوم بهمن ۱۴۰۱ یک نسخه از قرآن را آتش زد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.