کد مطلب: ۸۵۸۷۰۴

آتش سوزی خط لوله انتقال نفت در بندرخمیر

آتش سوزی خط لوله انتقال نفت در بندرخمیر

آتش سوزی خط لوله انتقال نفت در محدوده روستای کشار بندرخمیر از بامداد امروز رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بامداد امروز حوالی ساعت 4:40، آتش سوزی خط لوله انتقال نفت در شهرستان بندرخمیر رخ داده است.

این آتش سوزی در محدوده روستای کشار بندرخمیر رخ داده است.

سارقان در حال سوراخ کردن لوله خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک برای سرقت از این خط بودند که انفجار رخ می‌دهد.

هم اکنون یگان‌هایی از آتش‌نشانی، شرکت نفت و هلال احمر در منطقه حاضر هستند تا بتوانند این آسیب دیدگی به خط لوله را ترمیم کنند.

یک دستگاه پراید احتمالا متعلق به سارقان نیز در نزدیکی محل آتش گرفتن لوله مشاهده می‌شود که دچار آسیب شده است(فارس).

رییس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات این آتش‌سوزی گفت: باتوجه به شدت و حجم زیاد آتش‌سوزی در منطقه موردنظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود داشت و رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و ماموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیروهای امداد و آتش نشانی جهت تسریع در اطفای حریق صادر شده است.

در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هم اکنون ۲ طرف لوله انتقال نفت توسط نیروهای فنی مسدود شده است و باتوجه به اینکه خط لوله موردنظر راکد بوده و در حال بهره‌برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقان نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی انجام شده است، بیان کرد: حسب اطلاعات واصله حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور برای نصب دستگاه های اندازه گیری و میترینگ پیش‌بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می‌شد، ۲۴ ساعته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود کرده و به منظور شناسایی مقصران احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی‌های لازم درحال انجام است که نتیجه آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد(ایرنا).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.