کد مطلب: ۸۶۲۹۶۱

دربی ۱۰۲ در قطر برگزار می‌شود / ارزآوری این بار با بلیت فروشی؟

دربی 102 در قطر برگزار می‌شود / ارزآوری این بار با بلیت فروشی؟

مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند دربی ۱۰۲ از هفته پنجم لیگ برتر را در کشور قطر برگزار کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در یکی از ورزشگاه‌های شهر دوحه در قطر برگزار خواهد.

یک مقام مسوول در فدراسیون فوتبال با تایید این خبر به ایسنا گفت: با توجه به این که ورزشگاهای دوحه مجهز به سیستم VAR هستند، داربی ۱۰۲ نیز با کمک سیستم کمک داور ویدیویی قضاوت خواهد شد. البته تمام داوران بازی ایرانی خواهند بود.

به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد مسوولان فوتبالی با برگزاری داربی در یک کشور خارجی نیم‌نگاهی هم به درآمد ارزی حاصل از بلیت فروشی دارند.

چرا مدیران پرسپولیس و استقلال مجاب به برگزاری دربی در قطر شدند؟

همچنین برخی خبرگزاری‌ها در این خصوص نوشته‌اند، مهدی تاج در سفر اخیر خود به قطر با رئیس فدراسیون این کشور دیدار و با توجه به روابط حسنه دو کشور در این باره نیز رایزنی کرد. آنچه مدیران پرسپولیس و استقلال و فدراسیون را مجاب به چنین کاری کرده، مسائلی مانند عدم تخصیص حق پخش تلویزیونی و احتمال برگزاری بازی بدون تماشاگر به واسطه تعمیراتی است که در ورزشگاه آزادی در حال انجام گرفتن است.

طبق رایزنی‌ها و صحبت‌های صورت گرفته، قرار است فدراسیون فوتبال قطر با توجه به برگزاری مسابقات در این کشور، تاریخی را به فدراسیون ایران اعلام کند. اکنون سازمان لیگ و فدراسیون ایران در انتظار اعلام زمان از سوی فدراسیون فوتبال قطر هستند تا بلافاصله زمان برگزاری دربی 102 را مشخص کنند.

با برگزاری دربی در قطر باشگاه‌ها با بلیت فروشی، درآمدی دلاری کسب خواهند کرد. گفته شده قیمت در نظر گرفته شده برای بلیت این مسابقه 100 دلار است هر چند ممکن این رقم تغییر کند. با توجه به حضور پرشمار ایرانی‌ها در قطر پیش‌بینی می‌شود ورزشگاه پُر شود.

علاوه بر این همواره در دربی حرف و حدیث داوری وجود دارد و بناست دربی در قطر با VAR و البته قضاوت داوران ایرانی برگزار شود.

قرار است دربی 102 مهر ماه برگزار شود و زمان قطعی را فدراسیون قطر اعلام خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.