کد مطلب: ۸۷۰۴۰۴

زلزله در خرم آباد صحت دارد؟ منشأ صدا و تکانه ها در خرم آباد چه بود؟

زلزله در خرم آباد صحت دارد؟ منشأ صدا و تکانه ها در خرم آباد چه بود؟

در پی شنیده شدن صدای مهیب در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد که وقوع زلزله در خرم آباد صحت ندارد ولی تا الان منشأ صدا نیز پیدا نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه خبر ساعتی پیش در زیرنویسی از وقوع زلزله در خرم آباد خبر داد.

ساعت ۲۲ دوشنبه (سوم مهر) صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده شد و زمین نیز لرزید، به‌طوری که لحظات اولیه وقوع این رخداد، گفته شد که در خرم‌آباد زلزله روی داده است اما ساعتی بعد پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد که وقوع زلزله در خرم آباد صحت ندارد ولی تا الان منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده و هیچ انفجار و خسارتی نیز تاکنون گزارش نشده است. به‌محض اینکه منشأ صدا مشخص شود اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

این در حالی است که، موسسه لرزه‌نگاری دانشگاه تهران هم، در سایت خود هیچ زلزله‌ای را در استان لرستان و شهر خرم‌آباد در زمان یادشده ثبت و منتشر نکرده و آن را رد کرده‌ است.(ایسنا)

وقوع زلزله در خرم آباد به بزرگی ۲ ریشتر

رییس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، گفت: دلیل لرزش زمین طی شب گذشته در شهر خرم‌آباد مربوط به وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۲ ریشتر در این شهر بود.

ایرج روحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۶۲ و طول جغرافیایی ۴۸.۵۰۶ و عمق عمق کم و در هشت کیلومتری رخ داد و از آنجایی که عمق این زمین لرزه کم بوده، مردم این منطقه آن را احساس کردند.

وی افزود: زمین لرزه‌هایی به بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در سایت موسسه به نمایش گذاشته می‌شود و از آنجایی که بزرگی این زلزله ریشتر ۲ بود، در این سایت درج نشده است.

رییس پایگاه اطلاعاتی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تصریح کرد: زمین لرزه‌های کوچک به‌طور معمول قابل احساس نیستند، اما هنگامی‌که زمین لرزه‌های کوچک در عمق کم رخ می‌دهند، مردم آن‌را احساس می‌کنند.

روحی با تاکید بر اینکه ما در کشور تجربه‌های مشابه را داشته‌ایم که مردم زلزله‌هایی با بزرگی کم را احساس کرده‌اند، اضافه کرد: نباید زلزله‌های کوچک را احساس کرد اما چون عمق زمین لرزه دیشب خرم آباد کم بوده و در زیر شهر رخ داده است، مردم آن را احساس کرده‌اند.(ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.