کد مطلب: ۸۹۷۷۰۰

وزیر گردشگری عربستان خبر داد

ورود ۲۷ میلیون گردشگر با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه به عربستان

ورود ۲۷ میلیون گردشگر با 100 میلیارد ریال هزینه به عربستان

وزیر گردشگری عربستان گفت: بخش گردشگری در کشور به هدف ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ میلادی دست یافت که ۷۷ میلیون نفر آنها از داخل کشور و ۲۷ میلیون نفر آنها از خارج کشور بودند و یکصد میلیارد ریال عربستان هزینه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  احمد بن عقیل الخطیب وزیر گردشگری عربستان سعودی گفت: بخش گردشگری در کشور به هدف ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ میلادی دست یافت که ۷۷ میلیون نفر آنها از داخل کشور و ۲۷ میلیون نفر آنها از خارج کشور بودند و یکصد میلیارد ریال عربستان هزینه کردند.

عکاظ نوشت: استراتژی جدید ولیعهد برای سال ۲۰۳۰ میلادی، رسیدن به ۱۵۰ میلیون گردشگر به میزان ۸۰ میلیون از داخل و ۷۰ میلیون نفر از خارج است.

وی تصریح کرد: دولت به تامین مالی برنامه های آموزشی مربوط به امور گردشگری متعهد است و بیش از یکصد هزار دختر و پسر جوان در سال ۲۰۲۳ در این راستا آموزش های لازم را دیدند که پانزده هزار نفر از آنها در بهترین مراکز علمی دنیا آموزش دیدند.

الخطیب افزود: صندوق توسعه گردشگری که بیش از پنجاه پروژه را به ارزش ۳۵ میلیارد ریال تامین مالی کرده و همین موضوع، سرمایه گذاری در بخش گردشگری را بین کشورها جذاب و آسانتر کرده است.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.