فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۰۸۲

آزمون استخدامی فراگیر دولت جمعه هفته آینده برگزار می‌شود

 آزمون استخدامی فراگیر دولت جمعه هفته آینده برگزار می‌شود

معاون استعدادیابی و جذب سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در ادامه فرآیندهای جذب و استخدام سالیانه، دوازدهمین آزمون کتبی استخدام فراگیر برای جذب ۶۰۳۴ نفر در ۱۵ دستگاه اجرایی روز جمعه هفته آینده، ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

علی خوش اقبال، معاون استعدادیابی و جذب سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: ۲۱ دستگاه اجرایی از اواخر سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال ۱۴۰۲ با توجه به میزان بازنشستگی‌ها و خروج از خدمت کارکنان خود، درخواست صدور مجوز استخدام خود را به سازمان اداری و استخدامی کشور داده بودند که در نهایت با درخواست ۱۷ دستگاه موافقت شد که از این تعداد صرافا ۱۵ مورد از دستگاه‌های اجرایی در آزمون پیش‌رو حضور خواهند داشت.

معاون استعدادیابی و جذب سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: درخواست‌های ۲۱ دستگاه اجرایی برای جذب نیروی جدید، در مجموع نزدیک به ۱۹ هزار نفر بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ تا اسفند ۱۴۰۲، به تدریج در مجموع با جذب ۸۴۴۹ نفر در ۱۷ دستگاه اجرایی برای شغل-محل‌های شناسایی شده موافقت و مجوز مربوطه صادر شده است که در آزمون روز جمعه ۱۵ دستگاه برای جذب ۶۰۳۴ نفر حضور دارند.

عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با جذب کامل اعلام نیاز دستگاه‌ها

وی در خصوص عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور با جذب کامل اعلام نیاز دستگاه‌ها، یعنی ۱۹ هزار نیروی جدید در دستگاه‌های متقاضی، گفت: اعلام نیاز دستگاه مبنای صدور مجوز نیست، بلکه مبنای عمل ما برای صدور مجوز، مأموریت‌های بر زمین‌مانده دستگاه‌ها، تضمین استمرار خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای کیفیت آن است. لذا سازمان پس از بررسی نیاز واقعی دستگاه و تعیین شغل-محل‌ها بر مبنای ضوابط و شرایط، پس از دریافت تاییدیه تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور، مجوز صادر می‌کند و از این جهت است که با تمام درخواست دستگاه‌ها موافقت نمی‌شود.

خوش اقبال ادامه داد: پس از تجمیع مجوزهای استخدامی، برنامه‌ریزی و فرایند برگزاری آزمون انجام می‌شود که در مرحله کتبی، آزمون پیش‌رو روز جمعه ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد و پس آن فرایند مصاحبه و ارزیابی تکمیلی داوطلبان نیز طی ماه‌های آتی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۵۸ هزار و ۳۶۷ نفر برای شرکت در دوازهمین آزمون کتبی و فراگیردستگاه‌های اجرایی که روز جمعه، ۱۲ مرداد برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند که پس از انجام ارزیابی‌های تکمیلی در ماه‌های آتی، از این تعداد، ۶۰۳۴ نفر در ۱۵ دستگاه اجرایی جذب خواهند شد.

بر اساس آمار منتشر شده، از طریق این آزمون، ۵۰۸ نفر در پست بانک، ۷۵۰ نفر در شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت‌های تابعه، ۵۷۳ نفر در گمرک جمهوری اسلامی ایران، ۱۰۰ نفر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۳۶۰ نفر در حوزه هنری انقلاب اسلامی، ۱۵ نفر در روزنامه رسمی کشور، ۱۱۷ نفر در سازمان بازرسی کل کشور، ۳۰۹ نفر در سازمان بنادر و دریانوردی، ۴۷۰ نفر در سازمان تبلیغات اسلامی، ۷۸ نفر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ۱۲۷ نفر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ۵۰ نفر در سازمان فضایی ایران، دو هزار نفر در مجموعه های خدمات رسان تابعه و وابسته به وزارت کشور، ۳۱۰ نفر در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ۲۶۷ نفر نیز در وزارت ورزش و جوانان جذب خواهند شد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.