فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۹۵۰

اولین ابلاغیه مسعود پزشکیان/ مجوز بکارگیری۷۰هزار معلم بازنشسته صادر شد

اولین ابلاغیه مسعود پزشکیان/ مجوز بکارگیری۷۰هزار معلم بازنشسته صادر شد

رئیس جمهور در ابلاغیه‌ی مصوبه‌ی اخیر شورای‌عالی آموزش و پرورش مجوز بکارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته را ابلاغ کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی آموزش و پرورش در اولین ابلاغیه‌ی این شورا در دولت چهاردهم، مجوز جذب 70 نفر معلم بازنشسته را صادر و ابلاغ کرد.

در بخشی از این ابلاغیه به شرح ذیل آمده است:

1- بکارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و بالاتر به‌صورت حق‌التدریس تمام‌وقت(حداکثر تا سقف 24 ساعت تدریس در هفته) در سال تحصیلی 1402-1403 در مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی با رعایت نیاز ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و حسب دستورالعمل توسعه سنواتی سال تحصیلی جاری، بلامانع است.

تبصره- بکارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تخصیلی پایین‌تر از لیسانس، صرفا در صورت نبود فرد دارنده لیسانس و بالاتر، پس از تایید و تصویب در کارگروه توسعه مدیریت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بلامانع خواهد بود.

2- حداکثر سقف مجاز پرداخت حق‌التدریس به افراد بکارگیری شده طبق بند 1 و تبصره ذیل، در هفته 24 ساعت و ماهانه 100 ساعت می‌باشد.

3- مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری ملزم به رعایت استفاده از بکارگیری معلمان بازنشسته در مدارس، تا سقف 70 هزار نفر است.

طی سال‌های گذشته دستگاه آموزش و پرورش با کمبود معلم روبرو بوده و سال اخیر مجوز جذب چند‌ده هزار معلم از سوی دولت سیزدهم صادر و چند نوبت آزمون جذب معلم برگزار شده بود. اقدام دیگر دولت برای ارتقای شأن و جایگاه معلمان، رتبه‌بندی این قشر بود که سال گذشته صورت پذیرفت. این اقدام و ابلاغیه نیز می‌تواند در این راستا و به‌منظور رفع کمبود معلم و تقویت بنیه‌ی درسی دانش‌آموزان باشد.

ابلاغیه

ابلاغ۱

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.