کد مطلب: ۳۴۲۶۵۶

توصیه‌هایی برای کلکسیونرهای بنز:

کلکسیونر‌های بنز به دیوار سر بزنند

کلکسیونر‌های بنز به دیوار سر بزنند

طرفداران محصولات مرسدس بنز و کلکسیونر‌های خودرو مهم‌ترین مشتریان بنز قدیمی هستند. آنها می‌دانند که بنز قدیمی هر چه از عمرش بگذرد ارزشش بیشتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، زمانی که با یک بنز قدیمی از خیابان عبور می‌کنید، چشمان زیادی را به دنبال خودتان می‌کشید؛ زیرا یک بنز همیشه بنز می‌ماند. طرفداران محصولات کمپانی مرسدس بنز و کلکسیونر‌های خودرو مهم‌ترین مشتریان برای خرید بنز قدیمی هستند.

آنها می‌دانند که بنز قدیمی دست کمی از قالی کرمان ندارد؛‌ یعنی هر چه از عمر آن بگذرد ارزشش بیشتر می‌شود. اگر بنز کلاسیک می‌خواهید با این متن از سایت دیوار همراه باشید تا شما را برای خریدی به صرفه و درست همراهی کنیم.

قبل از خرید خودروی کلاسیک

افرادی که کلکسیون دارند یا قبلا یک ماشین قدیمی خریده‌اند می‌دانند که این خودروها نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند. اگر شما این تجربه را نداشتید در ادامه به چند توصیه توجه کنید.

1. قبل از هر چیز باید مکان مناسبی برای خودروی کلاسیک خریداری شده پیدا کنید. نمی‌توانید آن را در کوچه و خیابان رها کنید، حتما در پارکینگ. یا گاراژ فضای مناسبی ایجاد کنید. نور خورشید و باران و برف می‌تواند خودروی قدیمی را بسیار مستهلک کند.

2. به فروش فکر کنید. اگر بعد از مدتی قصد فروش بنز کلاسیک خود را داشتید باید دقیقا چکار کنید؟‌ این خودروها مختص گروه‌های خاصی هستند و فروش آنها ساده نیست. ارتباط با سایر کلسیونرها و استفاده از دیوار می‌تواند روش خوبی برای فروش راحت‌تر باشد.

3. موارد فنی و سلامت خودرو را دوبار چک کنید. قبل از خرید موارد فنی را با دو تعمیرکار و کارشناس مختلف بررسی کنید. خودرو باید بدون هیچ تقه‌ای استارت بخورد و شروع به حرکت کند. خودروی کلاسیک را نباید در جاده‌ها برانید، آنها فقط برای گشت‌های کوتاه خیابانی مناسبند؛ زیرا قطعات یدکی آنها معمولا کمیاب و گران هستند.

4. هر خودروی قدیمی کلکسیونری نیست. ظاهر تمیز یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب این خودرو‌هاست. خودرویی که تصادفی است یا رنگ آن تغییر کرده، از نظر کلکسیونی ارزشی در بازار ندارد.

5. با اصطلاحات مدل‌های قدیمی بنز آشنا شوید. برخی از این نام‌ها عبارتند از: بنز دانشجویی (E230)، بنز کپل، بنز تشریفات، بنز معماری، بنز بازاری، بنز تانکی، بنز اتاق شکاری و … این نام‌ها رسمی نیستند، اما بین کلکسیونرها رایج شده‌اند. برخی نیز بنز قدیمی را به نام سال تولیدش می‌شناسند.

6. داخل خودرو به اندازه‌ی ظاهر آن اهمیت دارد و نشان‌دهنده‌ی سلیقه‌ی مالک قبلی در نگهداری از خودرو است. اصلی‌ترین قسمت یعنی صندلی‌ها رابه دقت بررسی کنید. زیرا فنر درون آنها بعد از مدتی فرسوده می‌شوند و در هنگام رانندگی شما را آزار می‌دهند.

7. کابین و موتور خودروی کلاسیکی که به خوبی نگهداری شده است نباید در هنگام رانندگی سر و صدای زیادی تولید کند.

8. بنزهای کلاسیک ایرانی دو نسخه‌ی اروپایی و به سفارش آمریکا دارند. قیمت این دو مدل، آپشن‌ها و کیفیت آنها با هم تفاوت دارد.

9. فابریک بودن قطعات نکته‌ بسیار طلایی است. اگر در آن سررشته ندارید با یک بنز شناس برای خرید مراجعه کنید. قطعات فابریک یک بنز کلاسیک تاثیر زیادی در قیمت آن دارند.

10. خودروی کلاسیک‌ نیز مانند سایر خودروها به چکاپ و بررسی‌های دوره‌ای نیاز دارد، با این تفاوت که اگر رسیدگی به آن را پشت گوش بیاندازید ضرر بیشتری خواهید کرد.

حدود قیمت بنز کلاسیک در دیوار

برای خرید بنز کلاسیک علاوه بر توصیه‌های بالا باید به ارزش خرید نیز توجه کرد. معمولا قیمت گذاری این خودروها بر حسب ویژگی‌های آن، سال تولید، سلامت، کشش بازار و تعداد موجود از آن خودروی خاص در کشور انجام می‌شود.

نمونه‌های پرتیراژ و مستهلک بنز در ایران را می‌توانید با قیمت ۲۰ الی ۴۰ میلیون خریداری کنید؛ اما مدل‌های کمیاب و سالم ممکن است تا ۵۰۰ میلیون تومان معامله شوند. یک دستگاه مرسدس بنز ۲۸۰ مربوط به سال ۱۹۷۲ میلادی به سفارش آمریکا به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده است.

در آگهی دیگری بنز ۱۷۰s را به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان می‌فروشند. مدل‌های پرتیراژتر مانند مدل معماری را می‌توانید با حدود ۴۵ میلیون نیز خریداری کنید.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.