کد مطلب: ۵۹۴۵۷۹

قیمت دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور تشکیل شده از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید برق است که بیشترین مصرف آن به عنوان جایگزین منبع برق در هنگام قطعی برق در منازل، کارخانه‌ها و سایر ارگان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و… می‌باشد.

برای اینکه بتونید اطلاع پیدا کنید از قیمت دیزل ژنراتور باید اول بدانیم که دیزل ژنراتور چیست؟ و چه کاربردی داره؟ تو این مقاله سعی داریم که شما رو با واژه دیزل ژنراتور آشنا کنیم.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور تشکیل شده از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید برق است که بیشترین مصرف آن به عنوان جایگزین منبع برق در هنگام قطعی برق در منازل، کارخانه‌ها و سایر ارگان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و… می‌باشد. هدف از این ترکیب تولید الکتریسیته یا همان برق از سوخت دیزل (گازوئیل) است. به این معنی که این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجی جریان برق را به ما می‌دهد. به همین دلیل به آن موتور برق نیز گفته می‌شود. و عبارت موتور برق دیزلی نیز یک اصطلاح رایج در این زمینه است. این دستگاه‌ها به طور قراردادی بر اساس توان تولید برق بر حسب کیلو ولت آمپر (kVA)و یا کیلو وات (kW) تقسیم‌بندی می‌شوند.

سه دلیل مهم استفاده از دیزل ژنراتور:

۱: قطع برق شهری، و جلوگیری از خسارت جانی و مالی( مثل بیمارستان ها، مرغداری و …)

۲: نبود برق شهری

۳: ظرفیت کافی برای تامین نیاز از طرف تامین کننده تجاری وجود ندارد.

کاربردهای دیزل ژنراتور چیست

این دستگاه برای پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده است. دیزل ژنراتورها محصولاتی هستند که تامین برق را برای شرکت‌ها ، خانه‌ها و تجارت‌های کوچک را فراهم می‌آورند. کاهش هزینه‌ی برق پشتیبان و راحت‌تر کردن نصب ژنراتورها در این روزها بسیار متداول شده است. امروزه بسیاری از بیمارستان‌ها، هتل‌های پنج ستاره، مراکز توسعه ی تجاری، طرح‌های تولیدی، ارتباطات ، مراکز اقتصادی ، مراکز داده, موارد اورژانسی ، صنایع بزرگ و کوچک به نیروی بدون قطع و دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز دارند.

موارد کاربرد دیزل ژنراتور

کاربرد در جاده‌ها:

بسیاری از وسایل حمل و نقل سنگین مانند تراکتورها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارهای مسافربری، ژنراتورهای بزرگ قابل حمل و نقل، بسیاری از مزرعه‌داران و وسایل کوچکتر از موتورهای دیزلی استفاده می‌کنند. با این حال در برخی از کشورها استفاده ی این موتورها در وسایل مسافربری که پر سروصدا، سنگین و دارای عملکرد خاص هستند و دارای سرعتی آهسته می‌باشند کاربرد زیادی ندارد. در حالت کلی این خودروها گران‌تر از خودروهای بنزینی هستند.

کاربرد در آسمان:

تا اواخر دهه‌ی ۱۹۳۰ تعداد کمی از هواپیماها از موتورهای دیزلی استفاده می‌ردند. موتورهای دیزلی جدید قدرت بیشتری در مقایسه موتورهای جرقه‌ای دارند و بهره‌وری سوخت آنها بالاتر است. دستگاه‌های قدیمی از سیستم جرقه‌زنی الکتریکی ، تزریق سوخت و سیستم پیچیده‌ی مدیریت موتور استفاده می‌کردند که به مراتب کار آنها را از هواپیماهای جرقه‌ای آسان‌تر می‌کرد. هزینه‌ی سوخت دیزلی در مقایسه با سوخت بنزینی منجر به استفاده‌ی آنها در هواپیماهای کوچک شد و اکنون چندین شرکت شروع به فروش موتورهای دیزلی برای این منظور کرده‌اند. کاربرد در آب موتورهای پر سرعت برای تراکتورها، کامیون، قایق‌های بادبانی ، اتوبوس، ماشین‌ها، کمپرسورها و ژنراتورها استفاده می‌شده است. بزرگترین موتور دیزل برای برق کشتی‌ها در آبهای آزاد مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد در بیمارستان‌ها:

دیزل ژنراتورهای پشتیبان برای هر مرکز بهداشتی و یا درمانی ضروری هستند. با توجه به انتقادات صورت گرفته به کارکرد این وسیله‌ها و موقعیتی که بیماران بیمارستان دارند قطع برق گزینه‌ی مناسبی نیست. برای سال‌های طولانی ، بیمارستان‌های ارتش و عمومی به دستگاه‌های مولد برق در زمان قطعی برق نیاز داشته‌اند و نبود آن برای این مکان‌ها همچون یک بلای طبیعی است.

کاربرد در صنعت:

دیزل ژنراتور در صنعت و فناوری بیشترین کاربرد را دارند. شرکت‌های ماهواره‌ای، کارخانجات، خدماتی، پزشکی، رستوران‌ها، پرورش ماهی ، مرغداری و … احتیاج ۱۰۰ % به دیزل ژنراتور دارند تا بتوانند در نبود یا قطعی برق، کارها رو انجام بدهند تا دچار خسارت ناشی از برق نشوند.

به طور کلی دیزل ژنراتورها یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع و همچنین ساختمان های اداری و مسکونی جهت تامین برق در شرایط اضطراری هستند. این دستگاه‌ها که امروزه با تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای نظیر ژنراتور با ولتاژ بالا تولید می‌شوند، کاربردهای بسیار متنوعی دارند.

مواردی که روی قیمت دیزل ژنراتور تاثیر بسزایی دارد:

قسمت دیزل: قسمت دیزل، مهمترین بخش و گران‌قیمت‌ترین بخش هر دیزل ژنراتور است. که نسبت به توان، کشور سازنده و برندش دارای قیمت‌های مختلفی هستند. معروف‌ترین و پر مطرح‌ترین دیزل‌های جهان و موجود در بازار ایران را می‌توان پرکینز انگلستان ، ولوو ، لوول ، دیزل بادوین و … دانست. همانگونه که گفته شد دیزل‌ها در بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر تولید می‌شوند.

قسمت ژنراتور: بعد از دیزل، گران‌ترین بخش ، ژنراتور است. ژنراتورها نیز همچون دیزل‌ها بر اساس برند و کارخانه سازنده دارای کیفیت دارای قیمت متنوع هستند. ژنراتور استمفورد ، ژنراتور لینز، ژنراتور مکالته و … معروف‌ترین ژنراتورهای موجود در بازار می‌باشد. که آذر موتور نماینده فروش دیزل و ژنراتور در بازار تهران می‌باشد.

شاسی دیزل ژنراتور: یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیزل ژنراتور شاسی می‌باشد که شرکت کوپله کننده زیر دیزل و ژنراتور می‌گذارد، این شاسی می‌تواند به صورت ثابت و یا متحرک ساخته شود. شاسی متحرک برای امکانی قابل استفاده است که دیزل ژنراتور باید حرکت داشته باشد، مثل معادن. ساخت شاسی باید توسط اشخاص حرفه‌ای و با لوازم درجه یک انجام شود.

شرکت آذر موتور کوپله و وارد کننده دیزل ژنراتور در ایران می‌باشد. برای خرید دیزل ژنراتور از آذر موتور می‌توانید از طریق سایت azarmotor-co.ir و یا از طریق شماره‌های ۳۳۱۱۲۵۷۵ و ۳۳۹۴۸۰۰۵ در تماس باشید. شرکت آذر موتور با داشتن کارشناسان متخصص، و نمایندگی همه‌ی برندهای دیزل ژنراتور در ایران می‌تواند بهترین قیمت را برای خرید به شما ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.