فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۸۳۶۵۶

انواع آزمون‌های ورودی آلمان برای تحصیل

انواع آزمون‌های ورودی آلمان برای تحصیل

دانشگاه‌های آلمان دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند، به طوری که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند.

دانشگاه‌های آلمان دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند، به طوری که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آرزوی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند. عوامل دیگری از جمله رایگان بودن تحصیل در آلمان، اعتبار مدرک دانشگاه‌های آلمان، فرصت‌های شغلی فراوان و بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه‌ها، سبب ترغیب دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور شده است. یکی از شرط‌های اصلی تحصیل در آلمان، شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه‌های این کشور می باشد. در این مقاله قصد داریم انواع آزمون های ورودی به دانشگاه‌های آلمان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

33

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان از مهم ترین شرایط تحصیل در آلمان به شمار می روند. برخی از آزمون های ورودی دانشگاه‌های آلمان، مثل آزمون‌های زبان آلمانی، برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز مورد نیاز هستند. آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان به دو دسته آزمون های مهارت زبان و استعداد تحصیلی تقسیم می شوند، که آزمون استعداد تحصیلی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت می باشد. در حالی که آزمون زبان برای هر دو مقطع، شرایط یکسانی دارد و تفاوتی نمی کند.

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان و آزمون زبان

زبان تحصیل در دانشگاه های آلمان، آلمانی می باشد و دانشجویان بین المللی باید پیش از ورود به دانشگاه های این کشور، مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنند. اگر متقاضیان قصد تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را داشته باشند، نیازی به اثبات مهارت در زبان آلمانی نخواهند داشت. به طور کلی افراد باید برای کسب اطلاع از آزمون ورودی زبان دانشگاه مورد نظر به سایت آن دانشگاه، مراجعه نمایند. برای اثبات مهارت در زبان آلمانی، باید در یکی از سه آزمون DSH، TestDaf و OSD شرکت کنید و برای زبان انگلیسی دو آزمون آیلتس و تافل، مهارت شما را محک می زنند.

آزمون زبان آلمانی TestDaf

این آزمون مهمترین آزمون زبان آلمانی می باشد که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های آلمانی در آن شرکت می کنند. مدرک زبان TestDaF اعتباری به صورت نامحدود دارد و در سراسر آلمان به رسمیت شناخته شده است. این آزمون در ۱۰۰ کشور دنیا و شش بار در سال برگزار می شود و دانشجویان می توانند قبل از مهاجرت المان ، در کشور خود مدرک مربوطه به آن را دریافت کنند. نتایج آزمون در ۳ سطح ۳، ۴ و ۵ ارائه می شود که ۵ بالاترین سطح و ۳ پایین ترین سطح خواهد بود. برای قبولی در دانشگاه های آلمان داشتن حداقل نمره ۴ الزامی می باشد.

آزمون زبان آلمانی DSH

این آزمون یک آزمون استاندارد زبان آلمانی می باشد که در سراسر آلمان به رسمیت شناخته می شود. آزمون DSH برای هر دانشگاه متفاوت است، اما ساختار کلی آن یکسان است و ممکن است در برخی کمی سخت تر یا آسان تر باشد. هر آزمون DSH به دو صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود که هر دو شکل آزمون، امتیازی بین ۱ تا ۳ دارند و نمره ۳ بالاترین امتیاز می باشد. برای قبولی، متقاضیان باید حداقل نمره ۲ را در هر بخش کسب کنند. در برخی رشته های تحصیلی مانند حقوق، پزشکی و دندانپزشکی، افراد نیاز به نمره ۳ خواهند داشت. ابتدا آزمون کنبی از متقاضی گرفته می شود و سپس آزمون شفاهی برگزار می گردد.

444 1

آزمون کتبی DSH در سه مهارت، متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد که عبارتند از: مهارت شنیداری، مهارت نگارش، و مهارت درک مطلب. شرط لازم برای شرکت در آزمون شفاهی، رسیدن به نمره حد نصاب در آزمون کتبی می باشد. آزمون شفاهی به این صورت است که افراد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فرصت دارند که یک ارائه ۵ دقیقه ای آماده کنند و سپس فرد آزمون گیرنده با آن ها مکالمه انجام می دهد و نمره ای بین ۱ تا ۳ به دانشجو تعلق می گیرد.

آزمون زبان آلمانی OSD

از دیگر آزمون‌های زبان آلمانی که مورد پذیرش دانشگاه های آلمان می باشد، آزمون osd می باشد و سطوح آن بین A1 الی C2 است. این آزمون دارای دو بخش کتبی و شفاهی بوده که بخش کتبی آن شامل سه مهارت شنیداری، نوشتاری و درک مطلب می باشد. بخش شفاهی این آزمون به صورت مکالمه است.

آزمون زبان انگلیسی آیلتس

این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان می باشد که شامل ۴ بخش گفتاری، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب می باشد. حداقل نمره لازم برای قبولی در دانشگاه های آلمان بسته به مقطع تحصیلی از ۵٫۵ تا ۷٫۵ است. لازم به ذکر است اعتبار مدرک آیلتس دو سال است و افراد باید سریعا برای پذیرش دانشگاه مورد نظر اقدام کنند.

آزمون زبان انگلیسی تافل

آزمون تافل در تمام دانشگاه های آلمان به رسمیت شناخته شده است. نمره قابل قبول برای ورود به دانشگاه های آلمان با توجه به مقطع تحصیلی بین ۶۰ تا ۱۰۰ می باشد. همانند آزمون آیلتس، این آزمون نیز دو سال اعتبار دارد.

آزمون‌های ورودی آلمان در مقطع کارشناسی

آزمون FSP

در صورتی که متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، مدرک تحصیلی دوره دبیرستان خود را معادل سازی نکرده باشند، باید در دوره های یک ساله کالج های آلمان ثبت نام کنند و پس از گذراندن آن، در آزمون FSP شرکت کرده و قبول شوند.

آزمون استعداد تحصیلی TestAS

این آزمون یک آزمون استاندارد برای ارزیابی استعداد تحصیلی متقاضیان می باشد که به دو زبان انگلیسی و آلمانی برگزار می گردد.

آزمون استعداد تحصیلی TMS

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های آلمان، متقاضیان باید در آزمون Medizinertest یا آزمون دوره های پزشکی ( TMS) که یک آزمون استعداد تحصیلی ویژه می باشد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است، شرکت کنند. نمره این آزمون بین ۷۰ تا ۱۳۰ می باشد که بالاتر از ۱۰۰ نمره ای متوسط به بالا می باشد و پایین تر از ۱۰۰ نتیجه ای کمتر از میانگین خواهد بود.

آزمون‌های ورودی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

شرکت در دو آزمون GRE یا GMAT ممکن است برای ورود به دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد لازم باشد.

آزمون GRE

آزمون GRE یک آزمون بین المللی است که توانایی های تحلیل و منطق افراد را ارزیابی می کند. با این آزمون متقاضیان سطح آموزه های تحصیلی خود را اثبات می کنند و از پر طرفدار ترین مدرک های تحصیلی در جهان محسوب می شود.

آزمون Gmat

آزمون دیگری که سطح آموزه های تحصیلی متقاضیان را ارزیابی می کند، آزمون Gmat می باشد. این آزمون برای بررسی مهارت های شفاهی و تحلیلی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد، برگزار می شود و مدرک آن اعتبار زیادی در دنیا دارد.

برای تحصیل در مقاطع دکتری و فوق دکتری نیازی به آزمون ورودی نخواهد بود و سایر مدارک افراد مانند مقالات علمی، مورد بررسی قرار می گیرند.

در این مقاله به انواع آزمون‌های ورودی آلمان پرداخته شد و شرایط قبولی در هر یک از آنها بررسی گردید. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی به کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.