کد مطلب: ۷۱۶۸۴۲

نرخ خرید بیمه موتور سیکلت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

نرخ خرید بیمه موتور سیکلت در سال 1401 چقدر است؟

با خرید بیمه موتور سیکلت، نگرانی برای حوادث ناگهانی کاهش پیدا می‌کند و تا حدود زیادی خسارت‌های ایجاد شده به شخص ثالث، راننده مقصر و بدنه موتور سیکلت جبران خواهد شد.

بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان و سرعت بخشدین به کارهای روزمره خود، از موتور سیکلت استفاده می‌کنند. این مورد در شهر‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌آید. همانطور که می‌دانید موتورسوار‌ها در حوادث رانندگی و تصادف‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و استفاده از یک بیمه نامه که بتواند هنگام بروز حادثه خسارت‌های به وجود آمده را جبران کند، بسیار ضروری است. با خرید بیمه موتور سیکلت، نگرانی برای حوادث ناگهانی کاهش پیدا می‌کند و تا حدود زیادی خسارت‌های ایجاد شده به شخص ثالث، راننده مقصر و بدنه موتور سیکلت جبران خواهد شد.

همانطور که می‌دانید موتور سیکلت انواع مختلفی دارد که در این مطلب درباره پوشش‌ها، مزیت‌ها و چگونگی خرید بیمه موتور بیش از دو سیلندر توضیحاتی خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بیمه موتور سیکلت

بیمه موتورسیکلت یکی از بیمه نام‌های اجباری برای تردد خودرو‌ها و انواع موتور سیکلت‌ها است. اگر این بیمه نامه را خریداری نکرده باشید، پلیس می‌تواند با توجه به قوانین اعلام شده، موتور سیکلت شما را توقیف کند تا جریمه پرداخت کنید. این بیمه نامه در حقیقت برای انواع وسایل نقلیه باید خریداری شود تا در صورت بروز حادثه، فرد راننده مقصر مجبور به جبران هزینه‌های سنگین تصادف‌ها نباشد و همیشه یک پشتوانه مالی مانند بیمه در کنار او قرار گیرد.

آمارهای رسمی ‌از پلیس راهور نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد موتور سیکلت‌ها در سطح شهر فاقد بیمه موتور سیکلت هستند، بنابراین اگر خسارتی در حادثه و تصادف رانندگی رخ دهد، جبران این خسارت‌ها بر عهده راننده مقصر است.

به طور کلی بیمه موتور بیش از دو سیلندر خسارت‌های مالی و جانی که راننده مقصر باید در حادثه جبران کند را تا سقف تعهدات خود پرداخت خسارت می‌کند و خسارت‌هایی که با نقص عضو، هزینه‌های درمان و فوت همراه باشد نیز تحت پوشش این بیمه نامه قرار خواهد گرفت.

78

بیمه موتورسیکلت

منظور از شخص ثالث کیست؟

همانطور که می‌دانید بیمه یک قرارداد دوطرفه بین بیمه‌گزار و شرکت بیمه است. از طرفی ام بیمه‌گر به جبران خسارت‌های مطرح شده در مفاد بیمه نامه متعهد می‌شود. همانطور که از اسم این بیمه نامه مشخص است، شرکت بیمه برای جبران خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث از بیمه‌گزار حق بیمه دریافت می‌کند. به طور کلی، به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی بیمه‌گر و به فرد زیان دیده شده در حادثه موتور گفته می‌شود.

بیمه سرنشین موتورسیکلت

البته توجه کنید که بیمه شخص ثالث خسارت‌های وارد شده به راکب موتور را جبران خواهد کرد. این خسارت ها شامل: فوت، ازکارافتادگی، نقص عضو و هزینه‌های درمانی هستند. شرکت بیمه‌گر بر اساس مفاد بیمه¬‌نامه غرامت را پرداخت خواهد کرد. البته بیمه راکب موتور سیکلت هم داریم که خسارات جانی وارد بر مالک را پوشش می‌دهد.

پوشش‌های بیمه موتورسیکلت

ماهیت بیمه خودرو و موتور سیکلت یکی است و برای خسارت‌هایی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارند، خسارت‌های مالی و جانی به فرد زیان دیده شده پرداخت می‌شود. این خسارت‌ها در بیمه موتور بیش از دو سیلندر به شرح زیر است:

خسارت‌های مالی در بیمه موتور

در صورتی که بروز حادثه رانندگی، سبب خسارت مالی به شخص سوم و فردی غیر از راننده مقصر شود، تحت پوشش این بیمه نامه بوده و جبران خسارت می‌شود.

خسارت بدنی و جانی بیمه موتورسیکلت

اگر در حین حادثه رانندگی، خسارت جانی یا بدنی برای فرد زیان دیده و شخص ثالث رخ دهد، می‌توان از این پوشش برای جبران دیه و هزینه‌های دیگر استفاده کرد.

77 1

بیمه موتور

خسارت جانی به راننده مقصر

در بیمه موتور، اگر راننده مقصر دچار خسارت جانی شود، بیمه مطابق با قوانین این بیمه نامه، به جبران خسارت می‌پردازد.
در این بیمه نامه، خسارت‌های مالی و جانی که به فرد زیان دیده از حادثه تصادف ایجاد شود، توسط شرکت بیمه جبران خواهد شد و این پوشش‌ها در بیمه موتورسیکلت عبارتند از:
• غرامت فوت
• غرامت نقص عضو
• هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
• برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت و یا متحرک
• هزینه درمان شخص ثالث( در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت)
• هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص مقابل

به طور کلی هزینه‌های مالی و جانی تا سقف تعهدات شرکت بیمه در بیمه موتور بیش از دو سیلندر پرداخت خواهد شد. همچنین بیمه موتور هیچ گونه تعهدی در برابر خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر و وسیله نقلیه ندارد. برای استفاده از این پوشش باید بیمه بدنه موتور را خریداری کرد.

بیمه بدنه موتور سیکلت

همانطور که می‌دانید بیمه بدنه جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که راننده‌ها و موتورسوار‌ها با توجه نیاز خود و سقف تعهدات مشخص این بیمه نامه را خریداری می‌کنند. اگر فرهنگسازی بیشتری در خصوص خرید بیمه بدنه موتور انجام می‌شد، شاید آمار تهیه این بیمه نامه بیشتر بود تا در حوادث و تصادف‌ها نیازی نباشد که راننده مقصر تمام سنگینی هزینه‌ها را بر دوش خود احساس کند.

بیمه بدنه موتور سیکلت با بیمه بدنه خودرو کمی‌ تفاوت دارد و تمام پوشش‌هایی که در بیمه بدنه خودرو ارائه می‌شود در این بیمه نامه تحت پوشش نیست. در حقیقت بیمه بدنه موتور دو پوشش اصلی دارد که عبارتند از:
• آتش ‌سوزی، صاعقه یا انفجار
• تصادف یا تصادم با هر جسم متحرک یا ثابت
خسارت‌های تحت پوشش بیمه موتور بیش از دو سیلندر
با توجه به نوع خسارت وارد شده به بدنه موتور سیکلت در صورت بروز برخی از حوادث، جبران خسارت از سوی شرکت بیمه انجام می‌شود که به شرح زیر است:
• برخورد دو موتور یا برخورد با خودرو
• واژگون شدن موتور سیکلت
• سقوط موتور
• برخورد موتور سیکلت با یک جسم ثابت یا متحرک
• حریق (آتش سوزی)
• برخورد اشیا به موتورسیکلت (موتورسیکلت در حال حرکت یا سکون)

یکی از تفاوت‌های مهم در بیمه بدنه خودرو و بیمه بدنه موتور این است که در بیمه موتور پوشش سرقت در نظر گرفته نشده است، زیرا میزان ریسک سرقت جزئی و کلی برای انواع موتور سیکلت بالا است، اما بیمه‌گزار می‌تواند با توافق انجام شده با شرکت بیمه و در صورت قیمت بالای موتورخود، درخواست اجرای این پوشش را مطابق با قوانین و مقررات اعلام کنند.

عوامل تاثیرگزار بر قیمت بیمه موتور

در قیمت گذاری نرخ حق بیمه عوامل مختلفی تاثیر گزار هستند که عبارتند از:
• نوع موتورسیکلت : موتورسیکلت ها در سه گروه عمده جای می گیرند:
الف) بیمه موتورسیکلت برقی
ب) بیمه موتورسیکلت سه چرخ
ج) بیمه موتورسیکلت دوچرخ : بیشتر موتورها عموما دوچرخ هستند ولی نرخ بیمه موتور سیکلت‌های سه چرخ به دوچرخ بالاتر خواهد بود.
• سال تولید موتورسیکلت : مهم ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، سال تولید آن است.هرچه موتور سیکلت جدیدتر باشد،ریسک آن کمتر خواهد بود و نرخ بیمه موتورسیکلت نیز پایین می آید.

• تعداد سیلندر موتورسیکلت : موتورسیکلت های از نظر تعداد سیلندر در دسته های یک سیلندر، دو سیلندر ، سه سیلندر و بیشتر جای می گیرند.با بالاتر رفتن تعداد سیلندر موتورسیکلت، قدرت آن نیز بالاتر رفته و میزان ریسک و نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش خواهد یافت.نوع و ساختار موتور
• تخفیف عدم خسارت
• جریمه دیرکرد موتور سیکلت
• نرخ پوشش مالی انتخابی
وظایف بیمه‌گزار در بیمه موتور بیش از دو سیلندر
همانطور که بیمه‌گر متعهد به پرداخت خسارت است، بیمه‌گزار هم در بیمه موتور، موظف به رعایت برخی موارد است. این وظایف به شرح زیر است:
• اعلام خسارت
• اعلام تشدید خطر
• رعایت حسن نیت
• عدم اظهارات غیر واقعی
• پرداخت به موقع مبلغ بیمه
• اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت
• اجتناب از تعمیر موتورسیکلت بدون هماهنگی با بیمه‌گر
• خودداری از جابه‌جایی موتورسیکلت هنگام بروز خسارت

خرید ارزان‌ترین بیمه موتور بیش از دو سیلندر

برای اینکه بتوانید از خودرو و موتور سیکلت خود بدون نگرانی و دغدغه برای حوادث ناگوار در سطح شهر‌ها استفاده کنید بهتر است که بیمه موتور و بیمه بدنه را برای وسایل نقلیه خود خریداری کنید. شما می‌توانید به راحتی از پلتفرم‌های آنلاین مانند بیمه دات کام استفاده کرده تا بدون محدودیت زمانی و مکانی بیمه نامه خود را خریداری کنید. بیمه دات کام یک کارگزاری آنلاین بیمه است که با نمایندگی‌های سراسر کشور در حال همکاری است تا بیمه‌گزار‌های عزیز در هر کجای کشور که باشند در کوتاه‌ترین زمان بیمه خود را خریداری کنند. با شرایط استعلام و مقایسه‌ای که می‌توان بین شرکت‌های بیمه‌ای داشت، خرید بیمه موتور بیش از دو سیلندر فراهم شده است.

کافی است که به وب سایت و صفحه اصلی bimeh.com مراجعه کرده و در بخش منوی محصولات بیمه نامه خود را انتخاب کنید. کارشناس‌ها بعد از دریافت اطلاعات بیمه‌ای شما و بررسی‌های لازم، بیمه نامه را به آدرس شما ارسال می‌کنند. همچنین شرایط دریافت اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است و این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته برای مشاوره تخصصی به شما عزیزان آمادگی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.